• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

افغانستان و ایران ۶۸ تفاهمنامه اقتصادی و تجاری را امضا کردند

  • کد خبر : 10379
  • 19 عقرب 1402 - 19:12
افغانستان و ایران ۶۸ تفاهمنامه اقتصادی و تجاری را امضا کردند
ملا برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء پس از بازگشت سفر ایران می گوید که با ایران در بخش های تجارتی، اقتصادی و دیگر ده ها تفاهمنامه ها امضا کردند.

هیئت بلند رتبه حکومتی به رهبری ملا برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء پس از سفر شش روزه به کشور ایران امروز ۱۹ عقرب ناوقت شب به کابل برگشت.
ملا برادر آخند در نشست خبری که به همین منظور در میدان هوایی کابل برگزار شده بود گفت ، این سفر پر دستاورد بوده و تفاهم نامه های زیادی را با کشور ایران امضا کرده اند.
موصوف افزود: «هدف ما از سفر این بود که تجارت ما رونق پیدا کند و تولیدات وطنی به گونه آسان و ارزان به کشورهای خارج صادر شود. با مقامات و سکتور های خصوصی ایران تفاهمنامه هایی را امضا کرده ایم که به نفع دو کشور خواهد بود.»
وی گفت، که دراین سفر از بندر چابهار و اصفهان دیدن کردند و این بنادر راه خوب برای تجارت افغانستان خواهد بود که اموال تجارتی از طریق این بندر به کشور های خارج صادر خواهد شد.
نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت نیز این سفر را پر دستاورد خوانده گفت:«هدف ما برای راه آسان به تجارت افغانستان بود که این راه بندر چابهار است. در سفرهای گذشته توافق های داشتیم برای روابط خوبتر شود .
وی افزود، معاون اقتصادی ریاست الوزرا به این کشور سفر نمودند و همه چیز را از نزدیک دیدند . در این سفر توسط مقامات جمهوری اسلامی ایران وعده های صورت گرفت که افغانستان می تواند بعد ازین صادرات و واردات را از این بندر آغاز کرده میتوانید.»
موصوف گفت که در این سفر تفاهمنامه مشترک اقتصادی در ۶۸ مورد، توافق در باره هوانوردی، توافق مناطق بندری، توفق حمل و نقل امضا شده است.
وی افزود، یک توافق شرکت ذوب آهن است که همراه ایران تفاهم شده که آنان بخاطر آوردن مواد خام به افغانستان، سرمایه گذاری خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10379

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.