• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

تاکید بر بهبود اقتصاد افغانستان در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی

  • کد خبر : 10367
  • 19 عقرب 1402 - 11:00
تاکید بر بهبود اقتصاد افغانستان در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی
رییس‌جمهور ایران در شانزدهمین نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی "ایکو" خواهان کمک به مردم افغانستان، توسعه اقتصادی و بازسازی کشور شده است.

ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران در این باره گفت: «ما در انتظار دولت فراگیر، مسوول و پاسخگو و با حضور موثر همه گروه‌ها و قومیت‌های مذهبی افغانستان هستیم، البته همان طور که قبلا هم اعلام کردیم سازمان ایکو باید برنامه‌ای در خصوص حمایت از افغانستان و کمک به مردم نجیب افغانستان و کمک به بازسازی و توسعه اقتصادی آن کشور به اجرا گذارد.»
نخست‌وزیر حکومت موقت پاکستان نیز که در این نشست حضور دارد گفته است که اسلام‌آباد با کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی برای تامین صلح در افغانستان کار می‌کند.
انورالحق کاکر همچنان بر اهمیت چشم‌گیر افغانستان از بهر اتصال منطقه‌ای و پروژه‌های بزرگ مانند کاسا یک‌هزار، راه‌آهن افغان-ترانس و تاپی، تاکید ورزیده است.
نخست‌وزیر حکومت موقت پاکستان گفت: «همه‌ی ما از این واقعیت آگاه هستیم که افغانستان نقش مهمی در ارتباط منطقه‌یی ایفا می‌کند، پروژه‌های ارتباطی مانند کاسا یک‌هزار، راه‌آهن ترانس افغان، تاپی و دیگر پروژه‌‌ها، تنها پروژه‌‌های اقتصادی نیستند بلکه سرمایه‌گذاری‌های استراتیژیک در آینده مشترک ما نیز هستند. پاکستان مشتاق همکاری نزدیک با سایر کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی در راستای هدف مشترک ایجاد یک افغانستان صلح‌آمیز و به هم پیوسته است.»
رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در این نشست گفت: «ما باید به عنوان سازمان همکاری اقتصادی برای ایجاد ثبات و امنیت پایدار در افغانستان همکاری کنیم، به روز سه شنبه قطار مهربانی حامل حدود ۵۱۰ تن مواد غذایی، بهداشتی، پوشاک و سایر مواد کمکی را به افغانستان فرستادیم. امیدواریم از این پس به حمایت از همه برادران خود در شرایط سخت ادامه دهیم.»
نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی “ایکو” با حضور نمایندگان ازبیکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، کازاخستان، قیرغستان، ترکیه، ایران، پاکستان و آذربایجان در تاشکند اوزبیکستان برگزار شده است.
این نشست در حالی برگزار می‌شود که هیچ نماینده‌یی از امارت اسلامی در آن حضور ندارد.
رییس جمهور ازبیکستان در نشست ایکو از اعضای این سازمان خواست تا کمک‌های بشردوستانه را به مردم افغانستان افزایش دهند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10367

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.