• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

انتقاد کوریای شمالی از فروش احتمالی موشک‌های امریکا به جاپان و کوریای جنوبی

  • کد خبر : 10498
  • 29 عقرب 1402 - 2:31
انتقاد کوریای شمالی از فروش احتمالی موشک‌های امریکا به جاپان و کوریای جنوبی
رسانه‌های دولتی کوریای شمالی گزارش دادند که پیوینگ‌یانگ فروش احتمالی تسلیحات پیشرفته امریکا به جاپان و کوریای جنوبی را محکوم کرده و آن را خطرناک خوانده است.

کی‌سی‌ان‌ای روز دوشنبه، ۲۰ نوامبر، به نقل از بیانیه‌ای وزارت دفاع کوریای شمالی گزارش داده است که این اقدام امریکا سبب افزایش تنش و مسابقه تسلحیاتی در منطقه خواهد شد.
وزارت دفاع کوریای شمالی هشدار داده که این کشور آماده‌گی خود را برای پاسخ به بی‌ثباتی در منطقه که به گفته آن توسط واشنگتن و متحدانش ایجاد شده است، افزایش خواهد داد.
در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است: «ما هشدار می‌دهیم که هر چه امریکا از فروش بی‌رویه تسلیحات سود بیشتری ببرد، باید هزینه بیشتری برای بحران امنیتی بپردازد.»
براساس گزارش‌ها، قرار است جاپان ۴۰۰ موشک «تاماهاوک» را از امریکا بخرد.
در همین حال، پنتاگون اعلام کرده که وزارت امور خارجه امریکا، فروش احتمالی این موشک‌ها به توکیو را به ارزش ۲.۳۵ میلیارد دالر تایید کرده است.
علاوه بر این، واشنگتن اخیراً از تایید فروش احتمالی موشک‌های «سایدوایندر» و موشک «استندرد» به کوریای جنوبی نیز خبر داده است.
این در حالی است که هفته گذشته پیونگ‌یانگ با موفقیت آزمایش‌های استاتیکی دستگاهی با سوخت جامد نوع جدید را برای موشک‌های بالستیک میان‌برد (IRBM) انجام داده است.
جاپان و کوریای جنوبی از کشورهای متحد امریکا در منطقه هستند که پیش از این هم رزمایش‌های مشترک نظامی را به‌هدف مقابله با تهدیدات کوریای شمالی در جزیره کوریا برگزار کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.