• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

رقابتهای جهانی کورش با حضور ورزشکاران افغانستان در ترکمنستان آغاز شد

  • کد خبر : 10611
  • 06 قوس 1402 - 21:01
رقابتهای جهانی کورش با حضور ورزشکاران افغانستان در ترکمنستان آغاز شد
قرار است فردا سه شنبه چهارکورش کار افغان مقابل حریفان شان در قهرمانی کورش جهان به میدان بروند.

مسابقات قهرمانی کورش جهان با حضور ورزشکاران ۶۰ کشور دنیا به میزبانی شهر عشق آباد ترکمنستان از امروز دوشنبه ششم قوس آغاز شد که از افغانستان هفت کورش کار در آن حضور دارند.
در روز نخست این رقابتها، میرویس امرخیل کورش کار سنگین وزن افغان در وزن مثبت صد کیلوگرام در ابتدأ موفق شد که کورش کار از دومینیکن را شکست بدهد ولی در رقابت دوم از حریف ترکمنستانی اش باخت و به مدال نرسید.
همچنان در وزن صد کیلوگرام نثار احمد رسولی در برابر حریف از قزاقستان شکست خورد و حذف شد و عبدالحنان نماینده وزن ۹۰ کیلوگرام کورش افغانستان در برابر حریف از فرانسه مغلوب شد و نتوانست که راهی دور بعدی شود.
قابل یاد آوریست که فردا از افغانستان چهار کورش کار مقابل حریفان شان به رقابت خواهند پرداخت که جاوید غفاری در وزن ۶۰ کیلوگرام مقابل حریف از اندونیزیا رقابت می کند و در صورت پیروزی مقابل برنده ازبکستان و یا قزاقستان رقابت خواهد کرد.
همچنان در وزن ۶۶ کیلوگرام شعیب یوسفی مقابل حریف از کاستاریکا رقابت خواهد کرد، یوسفی در صورت که بتواند رقابت نخست اش را برنده شود، در مسابقه دوم با یکی از حریفان از کشورهای ترکمنستان و یا هم پاکستان رقابت خواهد کرد.
یوسفی فردا در صورت کسب دو پیروزی متوالی چانس کسب مدال دارد.
در همین حال سلطان حسین بایقرا رسولی در رقابت اول باید مقابل حریف از تاجیکستان به میدان برود و در صورت برنده شدن، در مسابقه دوم احتمالأ با حریف از تایوان رقابت خواهد کرد.
و آخرین نمایند افغانستان نیز بسم الله محمدی در وزن ۸۱ کیلوگرام است که رقابت نخست وی با ورزشکار از کشور آفریقایی کانگو انجام خواهد شد و در صورت پیروزی در دور بعدی، احتمالأ مقابل حریف از ایران رقابت خواهد کرد.
سید محمود ضیا دشتی رییس فدراسیون کورش، سامبو و کشتی رستمی افغانستان گفت، در حاشیه این رقابتها کورسهای داوری و مربیگری بین المللی نیز برگزار شد که طی آن از افغانستان سه داور و سه مربی موفق به کسب اسناد های بین المللی شان شدند.
اسدالله تاجیک، صدیق الله نعمت زاده و منصوربیگ بیگزاد سه داور هستند که از داوری بین المللی یک ستاره به داور دو ستاره بین المللی ارتقاع یافتند.
حمید رحمانزاده، دل آقا افضلی و طاهر نظری نیز اسناد های بین المللی درجه دوم مربیگری کورش را بدست آوردند.
در همین حال یما سمک داور سه ستاره کورش افغانستان نیز بنأ بر دعوت رسمی فدراسیون جهانی کورش به عنوان داور نخبه در این رقابتها مصروف داوری است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.