• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
محسن داور:

گروه طالبان پروژه راولپندی است و هویت این گروه نیز تروریسم است

  • کد خبر : 10667
  • 11 قوس 1402 - 22:19
گروه طالبان پروژه راولپندی است و هویت این گروه نیز تروریسم است
نماینده پیشین مجلس ملی پاکستان با اشاره به واکنش گروه طالبان به نشست امنیتی هرات گفته است، که این گروه پروژه راولپندی است و هویت آن‌‌ها هم تروریسم است.

محسن داور، در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است، که گروه طالبان طوری به کنفرانس پسین امنیتی هرات واکنش نشان دادند که گویا آن‌ها نمایندگان واقعی شهروندان افغانستان هستند.
این عضو پیشین مجلس پاکستان نوشته است: “کسانی که پشتیبانی مردمی دارند مشروعیت خود را از طریق انتخابات ثابت می‌کنند، نه از طریق ترس و ترور”.
پس از حاکمیت گروه طالبان بر افغانستان دست‌کم دو کنفرانس امنیتی هرات در تاجیکستان برگزار شده‌است که شماری از مقام‌های حکومت پیشین از آن میان برخی از سیاست مداران و کارشناسان پاکستان نیز در این نشست شرکت کرده‌اند.
تاجیکستان بیش از 1300 کیلومتر مرز با افغانستان دارد. دوشنبه بارها اشاره کرده است که آنها از ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان پشتیبانی می کنند، در حالی که طرف تاجیکستان به طور منظم به مردم افغانستان کمک می کند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال 2021 کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است. ترکیب دولت موقت گروه طالبان از سوی هیچ کشوری در جهان به دلیل تک قومی و تک گروهی و رفتارهای غیرانسانی این گروه به رسمیت شناخته نشده است.
اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتهی ترس و وحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماههای پسین یورشهای جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورشهای جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10667

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.