• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

میوه خشک افغانستان در عمان به نمایش گذاشته شد

  • کد خبر : 10707
  • 16 قوس 1402 - 13:19
میوه خشک افغانستان در عمان به نمایش گذاشته شد
برای اولین‌بار فرآورده‌های افغانستان از جمله میوه خشک در نمایش‌گاهی در عمان به نمایش گذاشته شده‌اند.

ده بازرگان افغانستان در این نمایش‌گاه که انتظار می‌رود سه روز ادامه داشته باشد، شرکت کرده‌اند.
شماری از این شرکت‌کننده‌ها، برگزاری همچون نمایش‌گاه‌ها را در معرفی فرآورده‌های افغانستان به کشورهای دیگر و افزایش میزان صادرات سودمند خوانده‌اند.
محبوب الله محمدی، بازرگان با تاکید بر نیازمندی حضور افغانستان در نمایش‌گاه‌های بین‌المللی گفت: «اولین نمایشگاه بود که حکومت عمان مستقیماً از تجارها بخاطر ایجاد روابط، ازدیاد تجارت بین عمان و افغانستان دعوت به عمل آوردند.»
صفت الله یکی دیگر از بازرگانان درباره این نمایش‌گاه گفت: «میوه خشک و تازه و محصولات دیگر افغانستان را در این جا تقاضا می‌کنند. برخی از افراد در اینجا از محصولات ارگانیک که ما داریم، استفاده می‌کنند.»
مسوولان سفارت افغانستان در عمان نیز گفته‌اند که تلاش دارند تا میزان داد و ستد میان دو کشور [افغانستان و عمان] را بیشتر سازند و سهولت‌های لازم را نیز برای بازرگانان فراهم سازند.
عبدالصمد منیب، سفیر افغانستان در عمان در این باره گفت: «اطمینان می‌دهیم که از محصولات افغانستان و بازرگانان افغانستان حمایت می‌کنیم تا بازرگانان افغان بتوانند روند بازرگانی به عمان را آغاز کنند.»
در همین حال، وزارت صنعت و تجارت اطمینان می‌دهد که به چالش‌های بازرگانان در زمینه گرفتن ویزا و شرکت شان در نمایش‌گاه‌های بین‌المللی رسیدگی می‌کند.
آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «در مورد اخذ ویزا ما به همه تجارهای خود سهولات‌ها فراهم کرده‌ایم. آنعده تجارهای ما که خواسته باشند جهت اشتراک در نمایشگاه‌های بین‌المللی بروند یا جهت اخذ قراردادهای تجارتی به کشورهای دیگر سفر داشته باشند، می‌توانند به وزارت تشریف بیآورند. ما زمینه اخذ ویزا را برایشان تسهیل می‌کنیم.»
آمارهای وزارت صنعت تجارت نشان می‌دهند که تنها سیزده نمایش‌گاه در هشت ماه گذشته در کشور برگزار شده که بازرگانان از ۳۴ ولایت فرآورده‌های شان را به نمایش گذاشتند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10707

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.