• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
امریکا:

رحمانی میلیون‌ها دالر را به سرقت برده است

  • کد خبر : 10768
  • 21 قوس 1402 - 22:23
رحمانی میلیون‌ها دالر را به سرقت برده است
امریکا میر رحمان رحمانی، رئیس سابق پارلمان و پسرش را به دلیل فساد تحریم کرده است. یک مقام امریکایی روز سه شنبه در شبکه اکس نوشت: «رحمانی میلیون‌ها دالر از پول حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان را به سرقت برد.»

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا گفته است میر رحمان رحمانی، رئیس سابق مجلس نمایندگان افغانستان و همچنین پسرش اجمل رحمانی نماینده سابق پارلمان به دلیل تجارت در فروش موترهای ضد گلوله به نخبگان در کابل و حیف و میل در قراردادهای تمویل شده توسط امریکا شامل لیست افراد تحت تحریم شده اند.
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا در بیانیه‌ای گفت: «رحمانی‌ها از طریق شرکت‌های افغانی خود فساد مالی پیچیده را به راه انداخته بودند که منجر به اختلاس میلیون‌ها دالر از قراردادهای تمویل شده توسط حکومت ایالات متحده برای نیروهای امنیتی افغان شده است.»
به این ترتیب، دارایی این افراد در ایالات متحده امریکا مسدود و امریکایی‌ها از معامله با آن‌ها منع شده اند. کسانی که با آن‌‌ها معاملات پولی خاص انجام می‌دهند نیز در معرض خطر تحریم قرار می‌گیرند.
پیش از این، وزارت خارجه دارایی ایالات متحده دو مقام ارشد طالبان را تحریم کرد.
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در اعلامیه‌ای چندین طرح را که گفته رحمانی‌ها با استفاده از آن ثروت‌اندوزی کرده اند، شرح داده است.
این وزارت رحمانی‌ها را به تقلب در مناقصه‌ها در قراردادهای تامین سوخت برای نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان متهم کرد و گفت که آن‌ها قیمت‌ها را به صورت مصنوعی بلند می‌بردند.
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا گفت: «در سال ۲۰۱۴ چندین خانواده در تجارت سوخت به شمول رحمانی‌ها دخیل بودند و با تبانی برای افزایش قیمت سوخت در قراردادهای تمویل شده توسط ایالات متحده به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون دالر رقیبانش را از مناقصه حذف کردند.»
آیا تحریم ابزار فشار مناسبی بر طالبان است؟
از سوی دیگر، این وزارت رحمانی‌ها را به واردات تقلبی سوخت و فروش آن بدون پرداخت مالیات و همچنین تحویل دهی ناقص سوخت قرارداد شده، متهم کرد.
وزارت خزانه داری ایالات متحده امریکا افزود: «رحمانی‌ها پس از داخل شدن به پارلمان از طریق رشوه، از موقف رسمی خود برای تداوم سیستم فساد شان ادامه دادند.»
وزارت خزانه داری ایالات متحده امریکا همچنین ۴۴ شرکت از جمله ۳۳ شرکت آلمانی، ۸ شرکت قبرسی، ۶ شرکت اماراتی، دو شرکت افغان، دو شرکت اتریشی، دو شرکت هالند و دو شرکت بلغاریایی را تحریم کرد.
قصر سفید به صورت جداگانه اعلامیه‌ای را در مورد گسترش صلاحیت حکومت برای محدود کردن ورود خارجی‌های دخیل در فساد و اعضای خانواده‌های آن‌ها صادر کرد.
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت با این اقدام، این نماینده پیشین پارلمان افغانستان و اعضای نزدیک خانواده‌اش اجازه نخواهند داشت وارد ایالات متحده امریکا شوند. میلر گفت: «به دلیل دست داشتن آن‌ها در فساد گسترده، وزارت خزانه داری این افراد را تحت برنامه تحریم ملی (Magnitsky) قرار داده است. وزارت خزانه داری شبکه متشکل از ۴۴ شرکت مرتبط با آن‌ها را نیز شامل این تحریم کرده است.»
سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت که این کشور به مبارزه خود با فساد در افغانستان و سراسر جهان ادامه خواهد داد.
کرن دکر شارژدافر ایالات متحده امریکا برای افغانستان نیز روز سه شنبه در شبکه اکس نوشت: «رحمانی میلیون‌ها دالر از پول حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان را به سرقت برد. این طرح بزرگ فساد که توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده و سیگار آشکار شد، نشان داد که او پول افغانستان و ایالات متحده را دزدید.»
رحمانی تاهنوز در مورد این اتهام چیزی نگفته است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=10768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.