• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

سازمان ملل دومین نشست نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان را برگزار می‌کند

  • کد خبر : 11146
  • 15 جدی 1402 - 13:25
سازمان ملل دومین نشست نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان را برگزار می‌کند

استفان ترمبلی، معاون سخنگوی سازمان ملل گفته است که دبیرکل سازمان ملل در نظر دارد که دومین نشست نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان را «در زمان مناسب» برگزار کند. او در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که کار فریدون سینیرلی‌اوغلو، ارزیاب مستقل سازمان ملل برای افغانستان نیز تا پایان ماه فبروری/فوریه تمدید شده است تا برای […]

استفان ترمبلی، معاون سخنگوی سازمان ملل گفته است که دبیرکل سازمان ملل در نظر دارد که دومین نشست نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان را «در زمان مناسب» برگزار کند.
او در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که کار فریدون سینیرلی‌اوغلو، ارزیاب مستقل سازمان ملل برای افغانستان نیز تا پایان ماه فبروری/فوریه تمدید شده است تا برای این نشست آمادگی گرفته شود.
خانم ترمبلی همچنین گفته است که رزا اوتونبایوا، نماینده فعلی دبیرکل و رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان «به رهبری امور روزانه یوناما» ادامه می‌دهد.
هفته گذشته، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ۲۷۲۱ را در مورد نحوه تعامل با طالبان را بر منبای گزارش آقای سینیرلی‌اوغلو تصویب کرد که از جمله مفاد آن، تعیین یک نماینده ویژه دبیرکل برای دیپلماسی با طالبان و پیگیر گفتگوهای بین‌الافغانی است.
اولین نشست دو روزه نمایندگان ویژه کشورها به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در دوحه قطر در ۱-۲ ماه مه/می ۲۰۲۳ برگزار شد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11146

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.