• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر جهان در سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 11329
  • 24 جدی 1402 - 10:12
افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر جهان در سال ۲۰۲۳

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ میلادی، جهان موفق شده نسبت به یک سال پیش، ۵۰ درصد به ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خود اضافه کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آژانس همچنین گفته است که برای پنج سال آینده، رشد پررونقی را در زمینه تولید انرژی‌های پاک در جهان پیش‌بینی می‌کند. به […]

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ میلادی، جهان موفق شده نسبت به یک سال پیش، ۵۰ درصد به ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خود اضافه کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آژانس همچنین گفته است که برای پنج سال آینده، رشد پررونقی را در زمینه تولید انرژی‌های پاک در جهان پیش‌بینی می‌کند.
به گزارش این آژانس، سه‌چهارم رشد یک سال گذشته در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مربوط به انرژی خورشیدی است و ظرفیت کل تولید انرژی‌های پاک در جهان اکنون به حدود ۴۳۰۰ گیگاوات رسیده است.
بنابر این گزارش، بیشترین رشد تولید انرژی پاک در چین رخ داده و زیرساخت‌های تولید برق خورشیدی که این کشور در سال ۲۰۲۳ نصب کرده برابر است با کل جهان در سال ۲۰۲۲.
تولید انرژی بادی در چین نیز ۶۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.
در بخشی از این گزارش نیز آمده است: «افزایش ظرفیت انرژی تجدیدپذیر در اروپا، ایالات متحده و برزیل نیز به بالاترین حد خود رسیده است.»
فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی به رسانه‌ها گفت که «با سیاست‌های فعلی و شرایط بازار، ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر جهانی تا سال ۲۰۳۰ دو و نیم برابر افزایش می‌یابد».
او افزود که «این ارقام هنوز برای رسیدن به هدف کاپ۲۸ برای سه برابر کردن انرژی‌های تجدیدپذیر کافی نیست، اما در حال نزدیک‌تر شدن به این هدف هستیم و دولت‌ها ابزارهای مورد نیاز برای کاهش این شکاف را دارند».
نشست سران کاپ۲۸ به رهبری سازمان ملل ماه گذشته در دبی برگزار شد و نزدیک به ۲۰۰ کشور با اولین فراخوان جهان برای فاصله گرفتن از تولید سوخت‌های فسیلی موافقت کردند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11329

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.