• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

تلاش مقام‌های غربی برای مصادره ۳۰۰ میلیارد دالر دارایی‌های روسیه

  • کد خبر : 11395
  • 27 جدی 1402 - 10:50
تلاش مقام‌های غربی برای مصادره ۳۰۰ میلیارد دالر دارایی‌های روسیه

مقام‌های غربی در نشستی در داووس، پایتخت سویس گفته‌اند که از مصادره ۳۰۰ میلیارد دالر از داراهای مسدود شده روسیه استقبال می‌کند، اما از این اقدام کی‌یف نیز متضرر خواهد شد. آنان روز چهارشنبه، ۱۷ جنوری گفته‌اند که برخی از اعضای «جی۷» در مورد سابقه، مکانیسم و تأثیر غیرمستقیم این اقدام بر دارایی‌های بانک مرکزی […]

مقام‌های غربی در نشستی در داووس، پایتخت سویس گفته‌اند که از مصادره ۳۰۰ میلیارد دالر از داراهای مسدود شده روسیه استقبال می‌کند، اما از این اقدام کی‌یف نیز متضرر خواهد شد.
آنان روز چهارشنبه، ۱۷ جنوری گفته‌اند که برخی از اعضای «جی۷» در مورد سابقه، مکانیسم و تأثیر غیرمستقیم این اقدام بر دارایی‌های بانک مرکزی نگران هستند.
پنی پریتزکر، نماینده ویژه امریکا برای بهبود اقتصادی اوکراین در این مورد گفته است: «اگر تصمیمی گرفته شود، در نهایت جمعی خواهد بود. این تصور نادرست است که فکر کنیم این یک اثر نوش‌دارویی به کی‌یف خواهد بود. تلاش واقعی در حال انجام است، اما ما با نتیجه گیری فاصله داریم.»
از سوی دیگر، روسیه که در داووس نماینده‌ای نداشت، هشدار داده است که در پاسخ به چنین اقدامی، دارایی‌های امریکا، اروپا و دیگر کشورها را مصادره خواهد کرد.
با این حال، وزارت مالیه امریکا اخیراً درخواست رهبران G7 برای بررسی گزینه‌های توقیف دارایی‌ها براساس قوانین بین‌المللی را پذیرفته است.
دیگر از نگرانی‌های برخی از مقام‌های ارشد غربی این است که احتمالاً مصادره دارایی‌های روسیه که به یورو، دالر امریکایی و پوند انگلیس سرمایه‌گذاری شده است، می‌تواند تمایل بانک‌های مرکزی را برای ذخیره پول تضعیف کند.
الکساندر دی‌کرو، نخست‌وزیر بلجیم به رویترز گفته که با مصادره دارایی‌های مسدود شده مخالف نیست، اما باید مکانیزم روشنی وجود داشته باشد.
وی تصریح کرده است: «ما به مصادره دارایی‌ها نه نمی‌گوییم. اما باید روی مکانیزمی کار کنیم. می‌توان از آنها به‌عنوان وثیقه برای جمع‌آوری سرمایه برای اوکراین استفاده کرد.»
به گفته دی‌کرو، مالیات بر دارایی‌های مسدود شده در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۳ میلیارد یورو بوده است و در سال ۲۰۲۴ مجموعاً به حدود ۱.۷ میلیارد یورو خواهد رسید.
گفتنی است که پس از حمله نظامی روسیه در سال ۲۰۲۲ بر اوکراین، امریکا و متحدانش معاملات با بانک مرکزی و وزارت مالیه روسیه را ممنوع و حدود ۳۰۰ میلیارد دالر از دارایی‌های مسکو در غرب را مسدود کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11395

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.