• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
گوترش:

گروه ۷۷ و چین برای اصلاحات حکومت‌داری جهانی حرکت کنند

  • کد خبر : 11518
  • 01 دلو 1402 - 21:25
گروه ۷۷ و چین برای اصلاحات حکومت‌داری جهانی حرکت کنند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در سومین نشست سران «جی۷۷» و چین در شهر کامپالای اوگاندا گفته است که کشورهای در حال توسعه باید برای اصلاح نهاد و چارچوب‌های چندجانبه قدیمی تلاش کنند. گوترش روز یک‌شنبه، ۲۱ جنوری در این نشست افزوده که همبسته‌گی و مشارکت بیش از ۱۳۰ کشور که از ۸۰ درصد […]

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در سومین نشست سران «جی۷۷» و چین در شهر کامپالای اوگاندا گفته است که کشورهای در حال توسعه باید برای اصلاح نهاد و چارچوب‌های چندجانبه قدیمی تلاش کنند.
گوترش روز یک‌شنبه، ۲۱ جنوری در این نشست افزوده که همبسته‌گی و مشارکت بیش از ۱۳۰ کشور که از ۸۰ درصد جمعیت جهان نمایده‌گی می‌کند، برای ساختن جهان پایدار، صلح‌آمیز و عادلانه ضروری است.
وی تصریح کرده است: «بعید است کسانی که از سیستم حاکمیت جهانی کنونی بیشترین سود را می‌برند، اصلاحات آن را رهبری کنند. بنابراین، شتاب برای تغییر باید از شما آغاز شود.»
این مقام ارشد سازمان ملل همچنان روز شنبه، ۲۰ جنوری در نشست دیگری در اوگاندا به رفع چالش‌های موجود جهانی از جمله دستیابی به‌اهداف توسعه پایدار (SDGs) تا مهلت تعیین شده ۲۰۳۰، تضمین بهبود اقتصادی از همه‌گیری کرونا، احترام به حقوق بشر و اقدامات جدی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی تاکید کرده است.
گوترش با اشاره به درگیری‌های جاری در اوکراین، شرق‌میانه و سودان خاطرنشان کرده است که این تنش‌ها زنجیره‌های تامین جهانی را مختل و همه مناطق را تهدید می‌کند.
وی تاکید کرده که اجتناب از راه‌حل دو دولتی برای اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها غیر قابل قبول است.
دبیرکل سازمان ملل در این مورد گفته است: «انکار حق دولت فلسطین برای مردم فلسطین، درگیری را که به تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت جهانی تبدیل شده است، به‌طور نامحدود طولانی می‌کند.»
وی خواستار اصلاح شورای امنیت سازمان ملل شده و گفته که این شورای به‌دلیل تقسیمات ژئوپلیتیکی فلج شده است و ترکیب آن منعکس‌کننده واقعیت‌های جهان امروز نیست.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که هم‌اکنون چندین کشور در سطح جهان گواه درگیری‌های شدید است.
پیش از این نیز سازمان ملل شورای امنیت را به ناتوانی در پایان جنگ غزه متهم کرده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11518

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.