• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

کانادا تا دو سال صدور ویزای دانشجویی را محدود می‌کند

  • کد خبر : 11536
  • 02 دلو 1402 - 20:35
کانادا تا دو سال صدور ویزای دانشجویی را محدود می‌کند

کانادا می‌گوید برای کاهش فشار بر بخش درمانی و مسکن این کشور، تا دو سال برای صدور ویزای دانشجویان خارجی سقف تعیین می‌کند. این محدودیت به کاهش ۳۵ درصدی صدور ویزای دانشجویان خارجی منجر خواهد شد. در سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۰۰ هزار دانشجوی خارجی در کانادا تحصیل می‌کردند که در مقایسه با دهه قبل، […]

کانادا می‌گوید برای کاهش فشار بر بخش درمانی و مسکن این کشور، تا دو سال برای صدور ویزای دانشجویان خارجی سقف تعیین می‌کند.
این محدودیت به کاهش ۳۵ درصدی صدور ویزای دانشجویان خارجی منجر خواهد شد.
در سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۰۰ هزار دانشجوی خارجی در کانادا تحصیل می‌کردند که در مقایسه با دهه قبل، بیش از ۲۰۰ هزار نفر بیشتر است.
مقام‌های کانادا گفته‌اند هدف دیگر تصمیم تازه آنها اطمینان از همگنی نظام جذب دانشجو است.
مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، روز دوشنبه گفت این کشور امسال حدود ۳۶۰ هزار مجوز تحصیل برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی صادر خواهد کرد.
براین اساس هر استان و منطقه کانادا سهمی از کل این دانشجویان ورودی، به نسبت میزان جمعیت و عده دانشجویان خود دریافت خواهد کرد. پس از آن هر استان تصمیم خواهد گرفت که این مجوزها را چگونه در دانشگاه‌ها و کالج‌های خود توزیع کند.
محدودیت دو ساله تنها شامل دانشجویان سطح دیپلم یا کارشناسی می‌شود و کسانی را که برای تمدید ویزای دانشجویی خود اقدام می‌کنند در بر نخواهد گرفت.
تغییر مرتبط دیگری که از سپتامبر پارسال اجرایی شده توقف صدور مجوز کار برای دانشجویانی است که از دانشگاه‌های نیمه دولتی فارغ‌التحصیل می‌شوند. این نوع دانشگاه‌ها در استان آنتاریو معمول هستند.
وزیر مهاجرت کانادا بعضی موسسات خصوصی را متهم کرده که در عین گرفتن شهریه‌های بالا از دانشجویان بین‌المللی و افزایش همزمان دانشجوهای خارجی ورودی، از دانشجویان حمایت کافی نمی‌کنند و مدیریت ناکارآمدی در دانشکده‌های خود دارند.
به گفته او این تصمیم دولت کانادا «علیه دانشجویان بین‌المللی نیست، بلکه برای اطمینان از بهره‌مندی آنها از کیفیت بالای تحصیل موردانتظارشان است».
این تغییر همزمان با فشار روزافزون بر دولت کانادا برای افزایش قیمت مسکن در این کشور اعلام شده است.
متوسط قیمت مسکن در کانادا در حال حاضر ۵۵۰ هزار دلار است و کرایه خانه در دو سال گذشته ۲۲٪ گران شده است.
برخی اقتصاددان‌ها افزایش قیمت مسکن را به افزایش مهاجرت و رشد ناهماهنگ ساخت خانه با افزایش جمعیت بی‌سابقه این کشور مرتبط می‌دانند.
در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار جمعیت در این کشور ظرف یک سال یک میلیون نفر اضافه شد که عموما به دلیل ورود مهاجران بوده است.
جمعیت کانادا در سال گذشته میلادی به ۴۰ میلیون نفر رسید.
شرکت ملی وام مسکن کانادا تخمین زده است که برای بازگشت قیمت خانه به سطحی نزدیک‌تر به توان خرید عمومی،‌این کشور باید تا سال ۲۰۳۰ سه و نیم میلیون واحد مسکن تازه بنا شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11536

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.