• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

حضور هیات قرقیزستانی به هدف توسعه روابط بازرگانی در کابل

  • کد خبر : 11584
  • 04 دلو 1402 - 11:56
حضور هیات قرقیزستانی به هدف توسعه روابط بازرگانی در کابل

دانیار امانگلدیف وزیر اقتصاد و تجارت قرقیزستان در راس یک هیات بلندپایه آن کشور امروز (چهارشنبه) وارد کابل شد. آقای امانگلدیف هدف از سفر به افغانستان را توسعه تجارت، ترانزیت و رفع چالش‌های موجود میان دو کشور عنوان کرده است. دانیار امانگلدیف گفته است: «ما به این خاطر آمدیم که در باره بسیاری از موضوعات […]

دانیار امانگلدیف وزیر اقتصاد و تجارت قرقیزستان در راس یک هیات بلندپایه آن کشور امروز (چهارشنبه) وارد کابل شد.
آقای امانگلدیف هدف از سفر به افغانستان را توسعه تجارت، ترانزیت و رفع چالش‌های موجود میان دو کشور عنوان کرده است.
دانیار امانگلدیف گفته است: «ما به این خاطر آمدیم که در باره بسیاری از موضوعات مهم در عرصه‌های تجارتی و دیگر عرصه بحث کنیم. موضوعات کلان است که می‌شود در مورد صحبت‌هایی داشته باشیم؛ به‌طور مثال موضوعات تجارتی و ترانزیتی است. همچنان که شاهد هستید با سکتور خصوصی و تجاران آمده‌ایم تا رابطه اقتصادی و تجارتی میان دو کشور توسعه یابد.»
نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفته است که با مقام‌های قرقیزستانی همچنان در باره رفع چالش‌ها در گرفتن ویزای بازرگانان و کاهش هزینه انتقال کالاها گفت‌وگو می‌کنند.
آقای عزیزی گفت: «هرگاه از خاک ما به آسیای جنوبی ترانزیت عبور می‌کند، ما همرای شان همکار هستیم و در برنامه‌های شان همکاری‌ می‌کنیم، اگر ترانزیت افغانستان از خاک آنها عبور می‌کند، یکی از موضوعات آجندا این است که هزینه‌ها را کم بسازیم.»
از سویی‌هم اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری آمدن هیات‌های دولتی و سکتور خصوصی کشورهای دیگر به افغانستان را در بهبود روابط بازرگانی افغانستان با کشورهای منطقه مهم می‌داند.
خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «ملاقات‌ها و رفت و آمد هیات‌ها، کنفرانس‌ها،‌‌ نمایش‌گاه‌ها و سمینارهایی که برگزار می‌شود، هر کشور ظرفیت کاری، ظرفیت تولیدی و ظرفیت مصرفی خود را به جانب مقابل تشریح می‌کند.»
پیش از این نیز هیات‌های تجارتی از کشورهای دیگر به‌شمول ایالات متحده امریکا، بریتانیا، ترکیه، ایران و ازبیکستان به افغانستان آمده بودند و در باره توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک با مقام‌های امارت اسلامی گفت‌وگوهایی داشتند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.