• امروز : دوشنبه, ۱۰ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

ملل متحد دومین نشست مشورتی افغانستان را در قطر ماه آینده برگزار می‌کند

  • کد خبر : 11595
  • 04 دلو 1402 - 18:34
ملل متحد دومین نشست مشورتی افغانستان را در قطر ماه آینده برگزار می‌کند

سخنگوی منشی عمومی ملل متحد می‌گوید که این سازمان دومین نشست را دربارۀ افغانستان به تاریخ ۱۸ و ۱۹ ماه فبروری در قطر میزبانی خواهد کرد. استیفن دوجاریک، روز چهارشنبه ۲۴ جنوری (چهارم دلو) در یک نشست خبری در نیویارک به خبرنگاران گفت که این نشست با حضور نمایندگان ویژه کشورهای عضو و سازمان‌های منطقه‌ای […]

سخنگوی منشی عمومی ملل متحد می‌گوید که این سازمان دومین نشست را دربارۀ افغانستان به تاریخ ۱۸ و ۱۹ ماه فبروری در قطر میزبانی خواهد کرد.
استیفن دوجاریک، روز چهارشنبه ۲۴ جنوری (چهارم دلو) در یک نشست خبری در نیویارک به خبرنگاران گفت که این نشست با حضور نمایندگان ویژه کشورهای عضو و سازمان‌های منطقه‌ای در دوحه پایتخت قطر برگزار می‌شود.
دوجاریک افزود: “هدف این نشست بحث در مورد چگونگی رویکرد افزایش مشارکت بین‌المللی با شیوه‌ای منسجم، هماهنگ و ساختاریافته، از جمله از طریق در نظر گرفتن توصیه‌های ارزیابی مستقل در مورد افغانستان است”.
به گفتۀ سخنگوی منشی عمومی ملل متحد، کار روی چگونگی فارمت و سایر ترتیبات این نشست جریان دارد.
این نشست در حالی برگزار می‌شود که حضور یا عدم حضور زنان افغان در آن هنوز اعلام نشده است. اما هیدر بار، مسوول حقوق بشر و زنان در سازمان دیدبان حقوق بشر بر مشارکت زنان در این نشست تاکید کرده است.
هیدر بار به تازگی گفته است که منشی عمومی ملل متحد باید زنان را به عنوان شرکت‌کنندگان کامل در این نشست دعوت کند.
او افزوده است که بحران زنان و دختران در افغانستان از دو جهت عمیق‌تر می‌شود، یکی اینکه طالبان اغلب سیاست‌های توهین‌آمیز جدیدی را صادر می‌کنند و دوم اینکه اجرای سیاست‌های موجود که به‌ طور پیوسته تشدید می‌شوند، کمتر قابل مشاهده و خطرناک‌تر است.
ملل متحد نخستین نشست مشورتی دربارۀ افغانستان را در اوایل ماه می سال گذشته میلادی پشت در‌های بسته در دوحه، پایتخت قطر، بدون حضور نمایندگان طالبان میزبانی کرد.
نمایندگان چین، فرانسه، آلمان،‌هند، اندونیزیا، ایران، جاپان،‌ قزاقستان، قرغیزستان، ناروی، پاکستان، قطر، روسیه، عربستان سعودی، تاجیکستان،‌ترکیه، ترکمنستان، امارات متحدهٔ عرب، بریتانیا، ایالات متحده، اوزبیکستان، اتحادیهٔ اروپا و سازمان همکاری اسلامی در این نشست ملل متحد اشتراک داشتند.
ملل متحد در آن زمان گفته بود که هدف این نشست “دستیابی به یک تفاهم مشترک جامعه بین‌المللی در مورد چگونگی تعامل با طالبان” است.
حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان و دختران، تشکیل حکومت فراگیر، مبارزه با تروریزم و قاچاق مواد مخدر در آن نشست مطرح شده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11595

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.