• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

واشنگتن و بغداد مذاکرات درباره خروج نیروهای امریکایی از عراق را آغاز می‌کنند

  • کد خبر : 11604
  • 04 دلو 1402 - 22:25
واشنگتن و بغداد مذاکرات درباره خروج نیروهای امریکایی از عراق را آغاز می‌کنند

به‌دنبال درخواست‌های مکرر بغداد برای پایان حضور ایتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا در عراق، منابع به سی‌ان‌ان گفته‌اند که انتظار می‌رود دو کشور مذاکرات در این مورد را آغاز کنند. این رسانه ناوقت روز چهارشنبه، ۲۴ جنوری، گزارش داده است که انتظار آغاز گفت‌وگوها در باره آینده حضور نظامی امریکا در عراق می‌رود، اما زمان […]

به‌دنبال درخواست‌های مکرر بغداد برای پایان حضور ایتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا در عراق، منابع به سی‌ان‌ان گفته‌اند که انتظار می‌رود دو کشور مذاکرات در این مورد را آغاز کنند.
این رسانه ناوقت روز چهارشنبه، ۲۴ جنوری، گزارش داده است که انتظار آغاز گفت‌وگوها در باره آینده حضور نظامی امریکا در عراق می‌رود، اما زمان دقیق آن مشخص نیست.
پنتاگون گفته که امریکا و عراق تابستان گذشته بر سر تشکیل یک کمیسیون نظامی به‌عنوان وسیله‌ای برای مذاکرات توافق کردند.
گفت‌وگوهای احتمالی آینده دو طرف که شبیه به گروه‌های کاری خواهد بود بر مرحله بعدی کار ایتلاف ضد داعش به رهبری ایالات متحده متمرکز خواهد بود و در آن مقامات نظامی و دیپلمات‌های امریکایی شرکت خواهند کرد.
افزون بر این، بخشی از گفت‌وگوها بر این موضوع متمرکز خواهد شد که آیا و چه زمانی پایان دادن به حضور نظامی امریکا در عراق امکان‌پذیر خواهد بود، زیرا امریکا ترجیح می‌دهد این تصمیم را با توجه به شرایط عراق و فعالیت داعش اتخاذ کند.
در عین حال، عراق به‌ویژه محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر این کشور برنامه‌ریزی مبتنی بر جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی را ترجیح می‌دهد.
او پیش از این در بیانیه‌ای پس از حمله امریکا بر پایگاه شبه‌نظامیان حشد شعبی گفت: «روند پایان دادن دایمی حضور نیروهای ایتلاف بین‌المللی در عراق آغاز خواهد شد.»
گفته می‌شود که بحث خروج نیروهای امریکایی از عراق در پی حملات اخیر امریکا بر مواضع شبه‌نظامیان حشد شعبی در ساحاتی از عراق که بغداد آن را نقض توافق انجام شده با واشنگتن می‌داند، بالا گرفته است.
امریکا تقریباً دو هزار و ۵۰۰ سرباز در عراق دارد که با رویکرد مشوره‌دهی به ارتش آن کشور در برابر تهدید گروه داعش فعالیت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11604

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.