• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

گروه طالبان هفته‌ آینده میزبان یک نشست منطقه‌ای خواهد بود

  • کد خبر : 11618
  • 05 دلو 1402 - 9:19
گروه طالبان هفته‌ آینده میزبان یک نشست منطقه‌ای خواهد بود

سیدرسول موسوی، مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که طالبان هفته آینده میزبان نشست نماینده‌گان کشورهای همسایه و منطقه خواهند بود. موسوی این مطلب را روز پنج‌شنبه، ۵ دلو در شبکه اجتماعی ایکس بیان کرده است. به گفته موسوی، این نشست که قرار است در کابل برگزار شود، در آن نماینده‌گان ایران، پاکستان، […]

سیدرسول موسوی، مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که طالبان هفته آینده میزبان نشست نماینده‌گان کشورهای همسایه و منطقه خواهند بود.
موسوی این مطلب را روز پنج‌شنبه، ۵ دلو در شبکه اجتماعی ایکس بیان کرده است.
به گفته موسوی، این نشست که قرار است در کابل برگزار شود، در آن نماینده‌گان ایران، پاکستان، روسیه و چین شرکت خواهند کرد.
وی برگزاری این نشست را پیش نشست نماینده‌گان کشورها در امور افغانستان که قرار است در ۲۸ دولو در برحه برگزار شود، مهم خوانده است.
موسوی تصریح کرده است: «برگزاری این نشست نشان‌دهنده توجه ویژه همسایه‌گان افغانستان به صلح، ثبات و رفاه مردم افغانستان و امنیت در منطقه است.»
هرچند این مقام ایرانی در مورد محتوای این نشست چیزی نگفته است، اما چند روز پیش، ضمیر کابلوف، نماینده روسیه در امور افغانستان گفته بود که تعامل با طالبان برای ایجاد یک دولت فراگیر، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر در دستور کار این نشست خواهد بود.
طالبان تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند.
این در حالی است که سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پنج‌شنبه گذشته در یک نشست خبری گفته بود که طالبان برای به‌رسمیت شناخته شدن، باید به وعده‌های خود از جمله ایجاد یک دولت فراگیر عمل کنند.
او تصریح کرده بود که این گروه باید با جبهه مقاومت ملی افغانستان پل ارتباطی بسازند و نیروهای سیاسی دیگر را نیز به «ساختار حاکمیت» دعوت کند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11618

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.