• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

ایران طی سال روان ۶۷ هزار تُن محصولات کشاورزی به افغانستان صادر کرده است

  • کد خبر : 11653
  • 07 دلو 1402 - 15:42
ایران طی سال روان ۶۷ هزار تُن محصولات کشاورزی به افغانستان صادر کرده است

مهدی شیردل، سرپرست فرمانداری تایباد واقع در شرق خراسان رضوی ایران گفته که ۶۷ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی از ابتدای سال روان تا پایان جدی از مرز دوغارون به افغانستان صادر شده است. به گزارش خبرگزاری ایرنا، شیردل روز شنبه، ۷ دلو گفته که این میزان محصولات کشاورزی شامل ۳۵ هزار تُن کچالو، ۱۰ […]

مهدی شیردل، سرپرست فرمانداری تایباد واقع در شرق خراسان رضوی ایران گفته که ۶۷ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی از ابتدای سال روان تا پایان جدی از مرز دوغارون به افغانستان صادر شده است.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، شیردل روز شنبه، ۷ دلو گفته که این میزان محصولات کشاورزی شامل ۳۵ هزار تُن کچالو، ۱۰ هزار و ۷۰۰ تُن سیب، سه هزار و ۵۰۰ تُن مالته و ۱۷ هزار و ۸۰۰ تُن سایر محصولات است.
وی افزوده است که در این مدت ۳۰ هزار و ۵۰۰ تُن محصولات کشاورزی از سمت افغانستان ترانزیت شده که کنجد، کشمش، ماش و انواع دانه‌های روغنی از مهمترین این محصولات است.
سرپرست فرمانداری تایباد به واردات محصولات کشاورزی از افغانستان نیز اشاره و خاطرنشان کرده که از ابتدای سال روان تا پایان جدی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تُن کشمش، کنجد، برنج و دانه‌های گیاهی از افغانستان وارد مرز دوغارون شده است.
به گفته او، روزانه بیش از ۳۰ دستگاه موتر افغان‌ها انواع محصولات کشاورزی را از دوغارون به افغانستان صادر می‌کنند.
این مقام ایرانی در مورد صادرات کالاهای تاجران افغان نیز گفته که سال گذشته هزاران تُن کالاهای ترانزیت شده افغانستان به مقصد کشورهای عراق، امارات متحده عربی و ترکیه انجام شده است.
این در حالی است که طالبان در ماه پیش سال روان ارایه خدمات گمرکی در بنادر اسلام‌قلعه هرات، نیمروز و ابونصر فراهی را ۱۶ ساعته ساختند.
این اقدام پس توافق این گروه با مقام‌های ایرانی صورت گرفت.
گفتنی است که از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان بیش از دو سال سپری می‌شود.
با این حال، به‌رغم تامین روابط تجاری برخی از کشورها با این گروه، اما هیچ‌ کشوری تا کنون رژیم طالبان را به‌رسمیت نشناخته است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11653

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.