• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

گفت‌وگوها در باره حفاری ۲۴ حلقه چاه جدید نفت در حوزه آمو دریا

  • کد خبر : 11686
  • 10 دلو 1402 - 14:06
گفت‌وگوها در باره حفاری ۲۴ حلقه چاه جدید نفت در حوزه آمو دریا

ریس شرکت افچین در دیدار با شهاب‌الدین دلاور سرپرت وزارت معادن و پترولیم از حفاری ۲۴ حلقه چاه جدید در ساحات حوزه آمو دریا و ایجاد کارخانه پروسس تیل خبر داده ‌است. همایون افغان سخن‌گوی وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که سرپرست این وزارت در این دیدار روی شفافیت استخراج نفت و گاز از حوزه […]

ریس شرکت افچین در دیدار با شهاب‌الدین دلاور سرپرت وزارت معادن و پترولیم از حفاری ۲۴ حلقه چاه جدید در ساحات حوزه آمو دریا و ایجاد کارخانه پروسس تیل خبر داده ‌است.
همایون افغان سخن‌گوی وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که سرپرست این وزارت در این دیدار روی شفافیت استخراج نفت و گاز از حوزه آمو تاکید کرده ‌است.
آقای افغان گفت: «در بخش پروسس نفت یک کارخانه معیاری ساخته می‌شود، همچنان در بخش استخدام کارگران با وزیر صاحب صحبت شد که باید انجنیران افغان گماشته شوند.»
ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی گفت: «آهسته آهسته ان‌شاءالله افغانستان از لحاظ نفتی به‌سوی خودکفایی می‌رود. گاز‌، تیل و مواد نفتی دیگر را از کشور خود خواهد داشتیم و در سال‌های بعدی تلاش می‌کنیم که افغانستان در این راستا به خودکفایی برسد.»
بر بنیاد آمارهای وزارت معادن و پترولیم، پنج حوزه نفت‌خیز در افغانستان وجود دارد که حوزه آمو از بزرگ‌ترین حوزه‌های نفت‌خیز کشور است.
با این حال شماری از آگاهان مسایل اقتصادی، سرمایه‌گذاری روی استخراج معادن به ویژه نفت را در خودبسندگی افغانستان در بخش تیل و گاز مهم می‌دانند.
شاکر یعقوبی آگاه مسایل اقتصادی گفت: «استخراج حوزه‌های نفتی در کنار این‌که باعث ایجاد هزاران شغل به شکل مستقیم و غیرمستقیم برای مردم می‌شود، درآمد ملی را افزایش می‌دهد و می‌تواند افغانستان را به سمت خودکفایی از لحاظ مواد نفتی برساند.»
اتاق صنایع و معادن افغانستان نیز می‌گوید که برای رشد اقتصادی نیاز است تا پروسس معادن به ویژه تیل و گاز در داخل کشور انجام شود.
سخی احمد پیمان معاون اول اتاق صنایع و معادن گفت: «در حوزه نفت آمو دریا که قرار است چاه‌های نفت جدید استخراج ‌شود، باید در داخل کشور تصفیه‌خانه‌های نفت ایجاد شود تا که ما در داخل کشور نفت را پروسس کنیم.»
بر بنیاد آمارهای وزارت معادن و پترولیم، با حفر ۲۴ حلقه چاه جدید در ساحات آمو دریا، تا ۲هزار تن نفت بر سطح استخراج روزانه در کشور افزوده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11686

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.