• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
گزارش تازه سیگار:

امریکا در دو سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است

  • کد خبر : 11715
  • 13 دلو 1402 - 8:26
امریکا در دو سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) با ارایه گزارش سه ماهه خود به کانگرس امریکا گفته که این کشور پس از تسلط دوباره طالبان، ۱۱.۲۱ میلیارد دالر به افغانستان زیر سلطه طالبان کمک کرده است. در این گزارش که روز سه‌شنبه، ۱۰ دلو منتشر شده، آمده که امریکا از اکتوبر ۲۰۲۱ تا دسامبر ۲۰۲۳ […]

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) با ارایه گزارش سه ماهه خود به کانگرس امریکا گفته که این کشور پس از تسلط دوباره طالبان، ۱۱.۲۱ میلیارد دالر به افغانستان زیر سلطه طالبان کمک کرده است.
در این گزارش که روز سه‌شنبه، ۱۰ دلو منتشر شده، آمده که امریکا از اکتوبر ۲۰۲۱ تا دسامبر ۲۰۲۳ بیش از دو میلیارد و ۶۲۵ میلیون دالر به افغانستان اختصاص داده است.
براساس این گزارش، پنتاگون نیز حدود پنج میلیارد و ۸۲ میلیون دالر تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ در بخش‌های بشردوستانه، رویدادهای طبیعی و سایر کمک‌های مدنی در افغانستان هزینه کرده است.
طبق این گزارش، انتقال ۳.۵ میلیارد دالر از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان به صندوق امانی در سویس شامل این کمک‌ها است.
این کمک‌ها در بخش‌های آموزش، امنیت غذایی، صحت، کشاورزی و حمایت از حقوق‌بشر هزینه شده است.
در کنار این، اداره توسعه بین‌المللی امریکا نیز حدود ۸۰ میلیون دالر کمک بشردوستانه در سه ماه اول سال مالی ۲۰۲۴ به افغانستان تعهد کرده است.
این اداره به وضعیت اقتصادی مردم افغانستان زیر سلطه طالبان پرداخته و گفته که شمار افراد نیازمند به کمک‌های بشری در کشور از ۲۸.۳ میلیون تن در سال گذشته به ۲۳.۷ میلیون تن در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است.
بربنیاد اطلاعات سیگار، به‌دلیل تداوم وضعیت بد اقتصادی و کاهش تقاضا، تورم منفی ۸.۱ درصد باقی مانده و سبب افزایش کسر تجاری در سال گذشته میلادی شده است.
بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان در بخش دیگر این گزارش با اشاره به افزایش حملات گروه داعش علیه شیعیان و هزاره‌ها گفته که داعش از اکتوبر ۲۰۲۳ تا جنوری سال جاری چهار حمله بر این اقلیت‌های قومی و مذهبی انجام داده است.
این اداره هشدار داده که تهدیدات مربوط به القاعده در افغانستان در حال ظهور است.
در این گزارش تصریح شده که فرماندهی کل القاعده که احتمالاً در افغانستان مستقر است، در سه بیانیه خود خواستار حمله بر سفارت‌های امریکا، کشورهای اروپایی و اسراییل شده است.
پیشتر شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در گزارش تازه‌اش گفت که القاعده دست‌کم هشت پایگاه نظامی فعال در افغانستان دارد.
سیگار با استناد به گزارش تیم نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه طالبان نگاشته است که برخی از اعضای القاعده در اداره‌های مربوط به این گروه کار می‌کنند.
این اداره وضعیت حقوق بشری به ویژه حقوق زنان افغان را نیز در این گزارش بررسی کرده است.
طبق این گزارش، ۸۹ درصد زنان در افغانستان از وضعیت‌شان در زیر سلطه طالبان راضی نیستند.
محروم کردم زنان و دختران از حق آموزش، کار و گشت‌وگذار دلیل عدم رضایت زنان افغان عنوان شده است.
سیگار همچنان گفته که ازدواج‌های زیرسن و اجباری به‌دلیل مشکلات اقتصادی در میان خانواده‌های افغان در حال افزایش است.
این در حالی است که چندی پیش جان سوپکو، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گفته بود که طالبان یک بخش عمده کمک‌های آن کشور را در راستای منافع خود به کار می‌برند.
در گزارش هفت صفحه‌ای این اداره آمده است که طالبان در حال منحرف کردن کمک‌های این کشور هستند و یا در غیر این صورت از مقدار قابل توجهی از کمک‌های واشنگتن بهره می‌برند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11715

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.