• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

کمک ۳٫۸ میلیون دالری سازمان ملل به مهاجران اخراج شده از پاکستان

  • کد خبر : 11882
  • 20 دلو 1402 - 11:50
کمک ۳٫۸ میلیون دالری سازمان ملل به مهاجران اخراج شده از پاکستان

صندوق مرکزی پاسخ اضطراری سازمان ملل متحد (CERF) ۳ اعشاریه ۸ میلیون دالر برای پشتیبانی از اخراج‌شده‌های افغان از پاکستان کمک کرد. استفان دوجاریک سخن‌گوی دبیرکل سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفته که این پول به برنامه جهانی خوراک اجازه می‌دهد تا در جریان زمستان به نزدیک به ۳۳هزار خانواده در افغانستان کمک‌های نقدی کند. […]

صندوق مرکزی پاسخ اضطراری سازمان ملل متحد (CERF) ۳ اعشاریه ۸ میلیون دالر برای پشتیبانی از اخراج‌شده‌های افغان از پاکستان کمک کرد.
استفان دوجاریک سخن‌گوی دبیرکل سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفته که این پول به برنامه جهانی خوراک اجازه می‌دهد تا در جریان زمستان به نزدیک به ۳۳هزار خانواده در افغانستان کمک‌های نقدی کند.
آقای دوجاریک گفته است: «برنامه جهانی غذا امروز از کمک سه اعشاریه هشت میلیون دالری صندوق مرکزی پاسخ اضطراری سازمان ملل برای پشتیبانی از افغان‌هایی که مجبور به ترک پاکستان و بازگشت به افغانستان شده‌اند، استقبال کرد. این بودجه به برنامه جهانی غذا اجازه می‌دهد تا به نزدیک به ۳۳هزار خانواده کمک نقدی ارایه دهد.»
سخن‌گوی دبیرکل سازمان ملل متحد افزوده که این کمک در حالی انجام می‌شود که گرسنگی در افغانستان در حال شدت یافتن است و میزان کمک‌ها نیز در سطح پایین قرار دارد.
با این حال، امارت اسلامی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد برای مردم افغانستان را سودمند عنوان می‌کند.
ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی گفت: «اخراج مهاجران زمانی بود که هوای سرد افغانستان را احتوا کرده بود ما تصمیم گرفته بودیم که مهاجران را از ولایت های سرد سیر به ولایت‌های گرم‌سیر انتقال دهیم و هر زمانی‌که هوا گرم شد به ولایت‌ها دلخواه شان انتقال دهیم و زمیت نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.»
عبدالرحمن حبیب سخن‌گوی وزارت اقتصاد در باره کمک گفت: «تداوم کمک‌های جامعه جهانی برای رسیدگی به مها جران اخراج شده از پاکستان زمانی می‌تواند موثر واقع شود که نهادهای مددرسان علاوه بر کمک‌های اضطراری تمرکز شان را به ساخت سرپناه و تطبیق پروژه‌های اشتغال‌زایی کنند.»
برخی آگاهان نیز با اشاره به افزایش چالش‌های مهاجران اخراج‌شده از پاکستان در زمستان، کمک‌های سازمان ملل متحد را با اهمیت می‌خوانند.
عبدالظهور مدبر آگاه مسایل اقتصادی گفت: «بنا به سردبودن هوا و رقعت بار بودن وضعیت افغانستان کمک‌های سازمان جهانی خوراک در نوع خودش می‌تواند موثر باشد.»
سازمان ملل متحد پیش از این برای کمک‌رسانی به ۲۳ میلیون نفر در سال روان میلادی در افغانستان، از کشورهای کمک‌کننده بیش از سه میلیارد دالر درخواست کرده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.