• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

فهیم انوری شناگر معروف افغانستان در رقابت های دوحه درخشید

  • کد خبر : 11947
  • 24 دلو 1402 - 17:03
فهیم انوری شناگر معروف افغانستان در رقابت های دوحه درخشید

فهیم انوری تنها نمایندۀ شنای افغانستان در قهرمانی ورزشهای آبی جهان در دوحه قطر ریکارد ملی شنای افغانستان را تقویت کرد. مسابقات قهرمانی ورزشهای آبی جهان میان دوم الی هژدهم فبروری با اشتراک ۲۶۰۰ ورزشکار از ۲۰۱ کشور جهان به میزبانی شهر دوحه قطر در حال برگزاری است که از افغانستان فهیم انوری نماینده گی […]

فهیم انوری تنها نمایندۀ شنای افغانستان در قهرمانی ورزشهای آبی جهان در دوحه قطر ریکارد ملی شنای افغانستان را تقویت کرد.
مسابقات قهرمانی ورزشهای آبی جهان میان دوم الی هژدهم فبروری با اشتراک ۲۶۰۰ ورزشکار از ۲۰۱ کشور جهان به میزبانی شهر دوحه قطر در حال برگزاری است که از افغانستان فهیم انوری نماینده گی می کند.
فهیم انوری به روز سه شنبه ۲۴ دلو در ۵۰ متر شنای کرال سینه در میان هشت شناگر گروه خودش توانست جایگاه دوم را بدست بیاورد و همچنان در میان ۶۰ شناگر جایگاه ۴۹ جهان را بدست آورد.
همچنان انوری در شنای ۱۰۰ متر کرال سینه با رقبایش به رقابت پرداخت که در میان هشت حریف سوم شد ولی ریکارد ملی شنای افغانستان را در این بخش تقویت کرد.
فهیم انوری که در بازیهای آسیایی هانگژو چین، این فاصله را در “یک دقیقه و یازده ثانیه و سیزده صدم ثانیه” طی کرده بود، این بار آنرا در “یک دقیقه و ده ثانیه و هشتادو شش صدم ثانیه” پیمود و ۲۷ صدم ثانیه ریکارد قبلی ملی شنای افغانستان را که خودش به ثبت رسانیده بود را شکست.
این شناگر مطرح افغانستان که در بازیهای المپیک توکیو جاپان نیز اشتراک داشت از گزینه های مهم ورزش افغانستان برای حضور در بازیهای المپیک پاریس می باشد.
یکی از شرایط حضور فهیم انوری در بازیهای المپیک پیشرو، شکستن ریکاردهای ملی شنای افغانستان گفته شده است که انوری موفق به انجام آن شده است و احتمال می رود که سهمیه حضور در بازیهای المپیک پاریس را بدست آورد.
روبین مربی آلمانی فهیم انوری گفته است که از سپتمبر سال ۲۰۲۳ با فهیم همکاری دارد و پیش از این وی بدون مربی برای مدت زیاد تنها تمرین می کرد.
این مربی اضافه کرد که آنان پس از چند ماه تلاش مزد زحمات شانرا در قهرمانی ورزشهای آبی جهان در دوحه بدست آوردند، این رقابتها بعد از بازیهای المپیک بزرگترین رویداد ورزشی برای شناگران جهان به شمار میرود که فهیم با شکستن ریکارد ملی افغانستان در کرال سینه عملکرد قناعت بخش را از خود نشان داد که مربی اش نیز از وی راضی به نظر می رسد.
این مربی آلمانی امیدوار است که این شناگر افغان بتواند سهمیه حضور در بازیهای المپیک پاریس را کسب کند و در آن رویداد به اوج آمادگی نیز برسد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.