• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

۱۰۰هزار نفر از لیست وزارت «شهدا و معلولان» طالبان خارج شد

  • کد خبر : 11939
  • 24 دلو 1402 - 8:57
۱۰۰هزار نفر از لیست وزارت «شهدا و معلولان» طالبان خارج شد

وزارت «شهدا و معلولان» حکومت طالبان می‌گوید حدود ۱۰۰ هزار نفر را از فهرست افراد مستحق به کمک‌های این وزارت خارج کرده است. فعالیت این وزارتخانه بر حمایت از افراد بازمانده از قربانیان جنگ و افراد دارای معلولیت متمرکز است. فیصل خاموش، سخنگوی این وزارتخانه، گفته است که این افراد «خود را به نام یتیم، […]

وزارت «شهدا و معلولان» حکومت طالبان می‌گوید حدود ۱۰۰ هزار نفر را از فهرست افراد مستحق به کمک‌های این وزارت خارج کرده است. فعالیت این وزارتخانه بر حمایت از افراد بازمانده از قربانیان جنگ و افراد دارای معلولیت متمرکز است.
فیصل خاموش، سخنگوی این وزارتخانه، گفته است که این افراد «خود را به نام یتیم، بیوه و معلول جا زده بودند» اما مستحق نبودند.
وی گفت که حکومت طالبان تا کنون حدود ۱۱ میلیارد افغانی (معادل حدود ۱۵۰ میلیون دلار) را از طریق بانک‌ها به افراد واجد شرایط توزیع کرده است.
طبق آمار این وزارت، در حال حاضر ۱۷۵ هزار معلول، ۳۰۰ هزار یتیم و حدود ۱۰۰ هزار بیوه ثبت هستند. برخی از معلولان گفته‌اند که مقامات در ننگرهار به آن‌ها گفته‌اند «چون مربوط به نظام گذشته هستند» دیگر مستحق کمک نیستند.
مقامات وزارت «شهدا و معلولان» طالبان گفته‌اند که بیش از ۶۰۰ هزار نفری که برای دریافت کمک در این وزارت ثبت هستند، حدود ۱۰۰ هزار نفر آنها را کارمندان حکومت پیشین تشکیل می‌دهند.
نهادهای بین‌المللی شمار افراد معلول در افغانستان را یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌خوانند اما کمیسیون پیشین حقوق بشر افغانستان رقم افراد دارای معلولیت در این کشور را ۵ میلیون گزارش کرده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11939

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.