• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

در نشست امروز در قرغیزستان روی چی مسایلی در مورد افغانستان بحث خواهد شد؟

  • کد خبر : 11964
  • 25 دلو 1402 - 9:28
در نشست امروز در قرغیزستان روی چی مسایلی در مورد افغانستان بحث خواهد شد؟

نشست روز چهارشنبه در شهر بیشکیک پایتخت قرغیزستان با حضور توماس نیکلاسن نماینده ویژۀ اتحادیه اروپا برای افغانستان، تری هاکلا نماینده خاص این اتحادیه برای کشورهای آسیای میانه دایر می شود. برای اشتراک در این نشست نمایندگان سازمان ملل متحد نیز دعوت شده اند و در آن در مورد وضعیت سیاسی، اقتصادی و بشری افغانستان […]

نشست روز چهارشنبه در شهر بیشکیک پایتخت قرغیزستان با حضور توماس نیکلاسن نماینده ویژۀ اتحادیه اروپا برای افغانستان، تری هاکلا نماینده خاص این اتحادیه برای کشورهای آسیای میانه دایر می شود.
برای اشتراک در این نشست نمایندگان سازمان ملل متحد نیز دعوت شده اند و در آن در مورد وضعیت سیاسی، اقتصادی و بشری افغانستان بحث و گفتگوخواهد شد .
تاکنون نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان و نمایندگان خاص کشورهای آسیای میانه برای افغانستان چهار بار با هم ملاقات کرده اند، اما نشست امروز در شهر بیشکیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است:
“این اولین بار است که قرغزستان میزبان چنین نشستی است. هدف از این نشست افزایش تعامل و تماس بین کشورهای آسیای میانه و حکومت طالبان در افغانستان است اخیراً گزارشی مبنی بر واگذاری سفارت افغانستان در ازبکستان به حکومت طالبان منتشر شد، در ماه دسمبر قزاقستان نیز تصمیم گرفت طالبان را از لیست گروه های تروریستی خود حذف کند، اکنون این سوال می شود که آیا آسیای میانه و اتحادیۀ اروپا از نظر تعامل با طالبان در یک مسیر قرار دارند؟”
وزارت امور خارجه قرغیزستان در اعلامیه ای گفته که در نشست بیشکیک در مورد وضعیت اجتماعی و اقتصادی افغانستان، کمک به این کشور و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر و فعالیت های تروریستی در افغانستان بحث و تبادل نظر خواهد شد.
قرار است که در این نشست نمایندگان ادارۀ هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و ادارۀ مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد نیز شرکت کنند.
آخرین نشست کشورهای آسیای میانه و اتحادیۀ اروپا در مورد افغانستان در ماه می سال گذشته در شهر عشق آباد پایتخت ترکمنستان دایر شد، حدود پنج ماه پیش از نشست ترکمنستان اجلاس مشابه در شهر بروکسل دایر شد، در سال گذشته نیز تاشکند میزبان همچو نشستی بود.
شهر الماتا پایتخت قزاقستان میزبان نخستین نشست کشورهای آسیای میانه و اتحادیۀ اروپا در مورد افغانستان بوده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11964

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.