• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

نشست بیشکک در مورد افغانستان برگزار شد

  • کد خبر : 11996
  • 25 دلو 1402 - 18:09
نشست بیشکک در مورد افغانستان برگزار شد

توماس نیکلاسن و تیری هکالا، نمایندگان اتحادیه اروپا برای افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی با نمایندگان شماری از کشورهای آسیای مرکزی، در نشستی در شهر بیشکک، پایتخت قرغیزستان در مورد افغانستان بحث کردند. در نشست بشکیک که امروز چهارشنبه ۱۴ فبروری (۲۵ دلو) و درست چند روز پیش از نشست دوحه در مورد افغانستان برگزار […]

توماس نیکلاسن و تیری هکالا، نمایندگان اتحادیه اروپا برای افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی با نمایندگان شماری از کشورهای آسیای مرکزی، در نشستی در شهر بیشکک، پایتخت قرغیزستان در مورد افغانستان بحث کردند.
در نشست بشکیک که امروز چهارشنبه ۱۴ فبروری (۲۵ دلو) و درست چند روز پیش از نشست دوحه در مورد افغانستان برگزار شده است، روزا اوتنبایووا، نمایندۀ ویژۀ منشی عمومی ملل متحد برای افغانستان نیز شرکت داشت.
تاکنون در مورد این نشست و بحث‌هایی که در آن مطرح شده است، جزییاتی در دسترس رسانه‌ها قرار نگرفته است، اما نیکلاسن چند روز پیش، در پایان سفرش به کابل گفته بود که هدف از سفرهای وی به منطقه این است تا “کمک کند انتظارات واقع بینانه داشته باشیم و برای یک نشست سازنده دوحه بهتر آماده شویم.”
نمایندۀ ویژۀ اتحادیه اروپا در امور آسیای مرکزی روز چهارشنبه در یک پیام ایکس ضمن انتشار عکسی از شرکت کنندگان این نشست از وزارت خارجۀ قرغیزستان به خاطر میزبانی از این نشست قدردانی کرده است.
هالکار در ادامۀ این پیام نگاشته است: “بحث‌های روشنگرانه با شرکای مان و یوناما داشتیم که چگونه بتوانیم در صلح و ثبات درازمدت در افغانستان سهم بگیریم.”
پیش از برگزاری این نشست، وزارت امور خارجۀ قرغیزستان در اعلامیه‌ای گفته بود که در نشست بیشکک در مورد وضعیت اجتماعی و اقتصادی افغانستان، کمک به این کشور و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر و فعالیت‌های تروریستی در افغانستان بحث و تبادل نظر خواهد شد.
پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان این نخستین بار است که قرغیزستان میزبان چنین نشستی در مورد افغانستان است. اما اوزبیکستان، قزاقستان و تاجیکستان در دو و نیم سال گذشته میزبان چندین نشست در مورد افغانستان بوده اند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=11996

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.