• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

نامه رسمی گشایش سفارت آذربایجان در کابل به وزارت خارجه رسید

  • کد خبر : 12020
  • 26 دلو 1402 - 12:09
نامه رسمی گشایش سفارت آذربایجان در کابل به وزارت خارجه رسید

وزارت خارجه در خبرنامه‌‌ای گفته است که سفیر آذربایجان برای افغانستان نامه رسمی گشایش سفارت این کشور در کابل را به امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه سپرده است. بر بنیاد این خبرنامه، آذربایجان برای نخستین‌بار سفارت خود را در افغانستان باز می‌کند و به سطح سفیر به این کشور دیپلمات می‌فرستد. در خبرنامه هم‌چنان آمده […]

وزارت خارجه در خبرنامه‌‌ای گفته است که سفیر آذربایجان برای افغانستان نامه رسمی گشایش سفارت این کشور در کابل را به امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه سپرده است.
بر بنیاد این خبرنامه، آذربایجان برای نخستین‌بار سفارت خود را در افغانستان باز می‌کند و به سطح سفیر به این کشور دیپلمات می‌فرستد.
در خبرنامه هم‌چنان آمده است که امیرخان متقی در دیدار به آقای الهام محمدوف گفته است که امارت اسلامی آماده همکاری‌های لازم با سفارت آذربایجان در کابل خواهد بود.
ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی گفت: «آذربایجان یک کشور مهم در سطح منطقه است و خواسته که با افغانستان روابط دپلماتیک خود را احیا کند. امارت اسلامی این اقدام آن‌ها را خیرمقدم گفته و می‌خواهیم روابط دپلماتیک احیا شود و سفارت‌خانه‌ها در هر دو کشور به فعالیت آغاز بکنند.»
با آن‌که وزارت خارجه آذربایجان تا اکنون به‌گونه رسمی از اعزام سفیر به کابل و گشایش سفارت این کشور چیزی نگفته؛ اما بر بنیاد خبرنامه وزارت خارجه، امیرخان متقی در این دیدار با الهام محمدوف، دیپلمات آذربایجانی، خواهان افزایش روابط دیپلماتیک میان دو کشور شده است.
امان‌الله هوتکی آگاه مسایل سیاسی گفت: «هر کشوری که این‌جا سفارت خود را باز می‌کند، به ما یک دست‌آورد بزرگ است. خصوصا به کسانی‌که آن‌ها صنعت‌کار و تجار هستند و آنهایی‌که اکثر کار و بارشان در خارج است.»
این در حالی‌ست که تا اکنونی هیچ کشوری برای به‌رسمیت‌شناسی حکومت سرپرست افغانستان گام بر نداشته است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12020

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.