• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
سفیر پیشین امریکا:

شانس داشتن یک حکومت متفاوت در افغانستان وجود ندارد

  • کد خبر : 12106
  • 30 دلو 1402 - 22:19
شانس داشتن یک حکومت متفاوت در افغانستان وجود ندارد

جیمز کنینگهم، سفیر پیشین امریکا در افغانستان می‌گوید که طالبان تغییر نکرده‌اند و نمی‌توان ایجاد حکومت متفاوتی را در این کشور انتظار داشت. کنینگهم، روز دوشنبه، ۳۰ دلو با اشاره به برگزاری دومین نشست دوحه در مورد افغانستان گفت که به‌جز از تعیین نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، این نشست نتایج دیگری در […]

جیمز کنینگهم، سفیر پیشین امریکا در افغانستان می‌گوید که طالبان تغییر نکرده‌اند و نمی‌توان ایجاد حکومت متفاوتی را در این کشور انتظار داشت.
کنینگهم، روز دوشنبه، ۳۰ دلو با اشاره به برگزاری دومین نشست دوحه در مورد افغانستان گفت که به‌جز از تعیین نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، این نشست نتایج دیگری در پی نخواهد داشت.
وی تصریح کرد که قرار بود طالبان در جریان نشست دوحه برای کسب مشروعیت بین‌المللی، رویکرد متفاوتی را اتخاذ کنند، اما چنین نشد.
کنینگهم افزود که جامعه جهانی برای اعمال فشار به‌منظور پذیرش نماینده‌ ویژه سازمان ملل در امور افغانستان از سوی طالبان، گزینه‌های اندکی در اختیار دارد.
وی تاکید کرد که مخالفت طالبان با تعیین چنین نماینده، در صورتی‌که کشورهای همسایه افغانستان و منطقه با آن موافق باشند، مشکل‌ساز خواهد بود.
کنینگهم هشدار داد که انحصارطلبی طالبان در دراز مدت سبب بی‌ثباتی در افغانستان خواهد شد.
گفتنی است که دومین نشست دوحه در مورد افغانستان با میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز یک‌شنبه و دوشنبه، ۲۹ و ۳۰ دلو به‌هدف تعیین نماینده ویژه و نحوه تعامل کشورها با طالبان برگزار شد.
طالبان به‌دلیل عدم پذیرش خواست‌های‌شان از سوی برگزار کننده‌گان این نشست، در آن اشتراک نکردند.
گوترش نیز به‌گونه آنی از معرفی نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان خودداری کرد و در پایان این نشست گفت که در این زمینه مشورت‌ها آغاز می‌شود تا تعامل میان طالبان و جامعه جهانی را هماهنگ کند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12106

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.