• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

سازمان ملل خواستار ۴۰۰ میلیون دلار مساعدت به بازسازی مناطق زلزله‌زده هرات شد

  • کد خبر : 12139
  • 02 حوت 1402 - 18:32
سازمان ملل خواستار ۴۰۰ میلیون دلار مساعدت به بازسازی مناطق زلزله‌زده هرات شد

سازمان ملل متحد در هم‌آهنگی با بانک جهانی، اتحادیه اروپا و بانک توسعه آسیایی برآورد کرده است که برای بازسازی مناطق زلزله‌زده در ولایت هرات در غرب افغانستان به ۴۰۲ میلیون دلار نیاز عاجل است. ماه اکتبر سال گذشته زلزله به بزرگی ۶.۳ هرات را لرزاند که بر اثر آن حدود دو هزار نفر جان […]

سازمان ملل متحد در هم‌آهنگی با بانک جهانی، اتحادیه اروپا و بانک توسعه آسیایی برآورد کرده است که برای بازسازی مناطق زلزله‌زده در ولایت هرات در غرب افغانستان به ۴۰۲ میلیون دلار نیاز عاجل است.
ماه اکتبر سال گذشته زلزله به بزرگی ۶.۳ هرات را لرزاند که بر اثر آن حدود دو هزار نفر جان باختند و شمار زیادی از خانه‌های مسکونی تخریب شدند.
سازمان ملل پیشتر گزارش کرده بود که ده‌ها هزار نفر در چند منطقه هرات در نتیجه زلزله‌های اخیر آسیب دیده‌اند که نیاز به رسیدگی فوری به بازسازی خانه‌های ویران شده آن‌ها وجود دارد و باید کمک شوند.
این نهاد گفته بود که حدود ۴۳ هزار نفر در این ولایت بی‌خانمان شده‌ یا افراد و خانواده‌هایی هستند که نیاز به کمک‌های اولیه و غذایی دارند.
از آن زمان کمک‌هایی برای آسیب دیدگان این رویداد صورت گرفته و شماری از خانه‌ها نیز دوباره ساخته شده‌اند اما مردم محل می‌گویند که بیشتر این خانه‌ها موقتی است و نیاز دارند تا دوباره برای خانواده‌های خود سرپناه تهیه کنند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12139

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.