• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

آغاز کار بخش‌های تخریب شده راه‌آهن حیرتان_مزارشریف

  • کد خبر : 12155
  • 03 حوت 1402 - 19:43
آغاز کار بخش‌های تخریب شده راه‌آهن حیرتان_مزارشریف

کار بازسازی بخش‌های تخریب شده راه‌آهن حیرتان- مزارشریف از سوی یک شرکت ازبیکستانی، آغاز شد. مسوولان در اداره راه‌آهن کشور می‌گویند که این پروژه بیش از شش میلیون دالر هزینه برمی‌دارد و تا سه ماه آینده کار آن نیز تکمیل خواهد شد. سیدنعیم محمدی، معین مالی و اداری اداره‌ راه‌آهن کشور در مراسم گشایش کار […]

کار بازسازی بخش‌های تخریب شده راه‌آهن حیرتان- مزارشریف از سوی یک شرکت ازبیکستانی، آغاز شد.
مسوولان در اداره راه‌آهن کشور می‌گویند که این پروژه بیش از شش میلیون دالر هزینه برمی‌دارد و تا سه ماه آینده کار آن نیز تکمیل خواهد شد.
سیدنعیم محمدی، معین مالی و اداری اداره‌ راه‌آهن کشور در مراسم گشایش کار این پروژه می‌گوید که این راه از سوی برخی از افراد تخریب شده بود و قرار است دوباره به گونه‌ی معیاری از بودجه این اداره بازسازی شود.
معین مالی و اداری، اداره راه‌آهن گفت: «این راه‌‌آهن از سوی افراد نا آگاه و نادان تخریب شد که یک ضرر جدی به نظام رسانده‌اند و اکنون الحمدلله با یک کمپنی ازبیکستانی قرار داد شده است که باز سازی شود.»
شفیق‌الله محمود رییس اداره راه‌آهن بلخ گفت: «هزینه آن تقریبا ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دالر است که قرارداد شده است.»
نورالهادی ابو ادریس معاون والی بلخ گفت: «پروژه‌های که در میان مملکت‌ها از ازبیکستان تا پاکستان و افغانستان اجرا می‌شود ارتباط ما را با کشورهای همسایه قایم می‌کند.»
رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری بلخ می‌گوید که با فعال شدن این راه، تراکم در گمرک این ولایت نیز کاهش خواهد یافت.
اسدالله اسدی رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری بلخ گفت: «بعد از محدود شدن فعالیت راه‌آهن حیرتان-مزارشریف که باعث تراکم واگن‌ها در حیرتان شده بود کار ترمیم دوباره آن آغاز شد و برای بازرگانان یک سهولت ایجاد خواهد کرد وقتی تکمیل شود.»
به گفته‌ی مسوولان، کار ساخت و ساز راه‌آهن حیرتان- مزارشریف که بیش از ۱۰۰ کیلومتر طول دارد در سال ۲۰۱۱ از سوی بانک توسعه آسیایی به ارزش بیش از ۱۲۸ میلیون دالر آمریکایی تکمیل شده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12155

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.