• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

قرارداد انتقال حجاج با دو شرکت داخلی امضا گردید

  • کد خبر : 12239
  • 09 حوت 1402 - 20:37
قرارداد انتقال حجاج با دو شرکت داخلی امضا گردید

وزارت ارشاد، حج و اوقاف می گوید که عقد قرارداد انتقال ۳۰ هزار تن از حجاج سال ۱۴۴۵هـ ق را شرکت های هوایی آریانا و کام ایر امروز در مقر وزارت امضا کرد. این وزارت در یک خبرنامه گفته است، جلسه یی جداگانه تحت ریاست دکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف، هیئت […]

وزارت ارشاد، حج و اوقاف می گوید که عقد قرارداد انتقال ۳۰ هزار تن از حجاج سال ۱۴۴۵هـ ق را شرکت های هوایی آریانا و کام ایر امروز در مقر وزارت امضا کرد.
این وزارت در یک خبرنامه گفته است، جلسه یی جداگانه تحت ریاست دکتور مولوی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف، هیئت رهبری وزارت ومولوی رحمت الله آغا رئیس شرکت هوایی آریانا، حاجی آتیلا کامگار مسؤل شرکت هوایی کام ایر و موظفین شرکت های نامبرده در مقراین وزارت دایر گردید.
دراین نشست وزیر ارشاد، حج و اوقاف گفت وزارت مصمم است حجاج کرام را به کشور عربستان سعودی جهت ادای فریضه حج فرستاده و بطور مصئون دوباره به کشور باز بر گرداند .
موصوف گفت، مسئولیت رفت و برگشت حجاج به شرکت های متذکره به طور مناصفه که (۱۵) هزار حاجی به شرکت هوایی آریانا و(۱۵) هزار حاجی به شرکت هوایی کام ایر داده شده است.
وزیر ارشاد، حج واوقاف افزود؛ چون پروسه حج یک پروسه دینی و ملی بوده ؛ ترجیحاً قرارداد حجاج را به شرکت های داخلی کشور سپردند تا آنها بادرنظرداشت آن برای حجاج از هیچ نوع همکاری، ایجاد سهولت در میادین هوایی و ارایه خدمات در داخل وخارج از کشور دریغ نه نمایند، و حجاج را به صورت منظم و مصئون انتقال وبر ګردانند .
رئیس شرکت هوایی آریانا در مورد ظرفیت، امکانات موجود و برنامه انتقال حجاج در سال جاری معلومات کامل ارائه کرد و افزود، که انتقال حجاج را تجارت نه بلکی مکلفیت دینی و ملی خویش می داند و وعده سپرد که برای فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای حجاج کشور آماده هر نوع همکاری می باشد.
حاجی آتیلا کامگار مسئول شرکت هوایی کام ایر در صحبت خویش گفت:” شرکت ما جزء اقتصاد ملت مجاهد و امارت اسلامی افغانستان بوده کوشش می کنیم تا پروسه انتقال حجاج را از چهار زون پروازی کشور به عربستان سعودی و برعکس آن ( برگشت حجاج به کشور) را موفقانه انجام دهیم، شرکت هوایی کام ایر در این مورد آماده گی های تخنیکی و عملیاتی کامل خویش را روی دست دارد. ”
در این جلسه ضمن بررسی موضوعات مهم و مسایل ضروری در پروسه انتقال حجاج و میادین داخل کشور و عربستان سعودی بحث و گفتگو صورت گرفت و به چالش های احتمالی درجریان انتقال حجاج راه حل های معقول و مؤثر در نظر کرفته شد، همچنان درمورد اخذ سکیجول وشروع پروازها تصمیم لازم اتخاذ گردید
در اخیر وزیر ارشاد، حج و اوقاف قرارداد خدمات هوایی پروسه رفت و برگشت حجاج سال ۱۴۴۵هــ ق که برابر است به سال ۱۴۰۳هـ ش را با شرکت های هوایی آریانا و کام ایر امضا نمودند.
طبق قرارداد منعقده، شرکت های متذکره مکلف گردیدند تا سهولت های لازم را جهت انتقال حجاج زمینه سازی نموده و آنها را مع الخیر بطور مصئون برگشت دهند.
شرکت های متذکره مکلف اند تا در هماهنگی نزدیک و منظم با این وزارت شرایط مندرج قرارداد را عملی و خدمات شایانی را ارایه نمایند، همه جوانب قرارداد الزاماً به تعهدات خویش استوار و پابند می یابند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12239

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.