• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مسوولان:

با مقام‌های ایران درباره افزایش داد و ستد از بندر چابهار تاکید شد

  • کد خبر : 12259
  • 11 حوت 1402 - 10:50
با مقام‌های ایران درباره افزایش داد و ستد از بندر چابهار تاکید شد

هیات فنی امارت اسلامی در دیدار با مسوولان ایرانی در بندر چابهار به افزایش داد و ستد از این بندر تاکید کرده است. در این دیدار هم‌چنان درباره افزایش کالاهای ترانزیتی از مسیر چابهار، کاهش هزینه حمل و نقل و سرمایه‌گذاری بازرگانان افغان در بندر کراچی گفت‌وگو شده است. آخندزاده عبدالسلام جواد سخن‌گوی وزارت صنعت […]

هیات فنی امارت اسلامی در دیدار با مسوولان ایرانی در بندر چابهار به افزایش داد و ستد از این بندر تاکید کرده است.
در این دیدار هم‌چنان درباره افزایش کالاهای ترانزیتی از مسیر چابهار، کاهش هزینه حمل و نقل و سرمایه‌گذاری بازرگانان افغان در بندر کراچی گفت‌وگو شده است.
آخندزاده عبدالسلام جواد سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت: «در این دیدار درباره افزایش تردد کشتی‌ها، و تعداد کانتینرهای یخچالی‌ها، تشخیص و اجاره طولانی مدت زمین برای تخلیه و بارگیری کانتنرها، تشخیص و فروش زمین برای انبار اموال ترانزیتی، مرکز لوژیستیکی و تشخیص و فروش زمین برای بازرگانان در شهرک صنعتی منطقه چابهار تبادل نظر کرده‌اند.»
کم‌هزینه‌ترین راه برای انتقال کالاهای بازرگانی داد و ستد از راه بحر است، اما افغانستان از جمله کشورهای است که به بحر راه ندارد و از طریق دیگر کشورها داد وستد را انجام می‌دهد.
شماری از بازرگانان می‌گویند که هم‌اکنون داد و ستد افغانستان از بندر عباس و بندر کراچی انجام می‌شود که هزینه آن نیز بلند است.
زلمی عظیمی بازرگان گفت: «هم‌اکنون که بازرگانان افغان واردات شان را از طریق بندرهای کراچی پاکستان و بندر عباس ایران انجام می‌دهند که این دو بندر ترانسپورتیشن و مصارفات خیلی زیاد است و اجناس قیمت تمام می‌شوند.»
اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که آوردن سهولت‌ها در بندر کراچی در افزایش تجارت افغانستان با هند نقش مهم دارد.
خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «در چابهار برای ما ذخایر، انگرها و گدام‌ها داده شود و در آن‌جا ما سردخانه داشته باشیم که جنس خود را نگه‌داریم یا ترانسپورتی باشد که در آن‌جا ما جنس خود را که زود خراب می‌شود را در موترهای یخچال‌دار بمانیم و در هفته دوبار ۴۰۰ کانتینر از دو طرف رفت‌وآمد داشته باشد. »

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.