• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

میدان هوایی هرات به روی پروازها باز شد

  • کد خبر : 12270
  • 11 حوت 1402 - 18:42
میدان هوایی هرات به روی پروازها باز شد

وزارت ترانسپورت و هوانوردی حکومت طالبان از بازگشایی میدان هوایی بین‌المللی هرات به روی پروازها خبر داده است. این وزارت امروز جمعه اول مارچ (۱۱ حوت) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که طی چند روز پسین به دلیل برفباری شدید و محدودیت ساحه دید پیلوت، پروازها در این میدان هوایی لغو شده بود. در اعلامیۀ […]

وزارت ترانسپورت و هوانوردی حکومت طالبان از بازگشایی میدان هوایی بین‌المللی هرات به روی پروازها خبر داده است.
این وزارت امروز جمعه اول مارچ (۱۱ حوت) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که طی چند روز پسین به دلیل برفباری شدید و محدودیت ساحه دید پیلوت، پروازها در این میدان هوایی لغو شده بود.
در اعلامیۀ این وزارت آمده است که اکنون میدان هوایی بین‌المللی هرات برای نشست و برخاست پروازها باز و آماده است.
در همین حال، ادارۀ هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی حکومت طالبان برفباری سنگین و باران شدید را در ۳۰ ولایت افغانستان به شمول کابل، پایتخت آن کشور، و نواحی سالنگ را پیش‌بینی کرده است.
بر اساس معلومات این اداره، میزان برفباری در نقاط مختلف بین ۲۰ تا ۸۰ سانتی متر و مقدار بارندگی نیز ۱۵ تا ۵۰ ملی متر خواهد بود.
در اعلامیه این اداره آمده است: “در ولایات غربی، جنوبی، جنوب غربی، مرکزی، شرقی و به شمول سالنگ‌ها احتمال بادهای نسبتاً شدید وجود دارد که سرعت آن در نقاط مختلف بین ۲۰ تا ۷۵ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌گردد.”
محمد اشرف حق‌شناس، سخنگوی وزارت فواید عامه حکومت طالبان، نیز از مسدودشدن شاهراه سالنگ به روی ترافیک خبر داده است.
او گفته است که در اثر بارش برف و طوفان شاهراه سالنگ دو شب قبل به روی ترافیک مسدود شد، اما پاک‌کاری برخی ساحات داخل تونل و گالری‌ها از شب گذشته آغاز شده است.
شاهراه سالنگ یکی از شاهراه‌های عمده افغانستان است که کابل را به نه ولایت شمالی و شمال شرقی، وصل می‌کند. علاوه بر این، از این مسیر برای ترانزیت کالاهای تجارتی بین آسیای میانه و جنوب آسیا نیز استفاده می‌شود.
بارندگی شدید از روز پنجشنبه دوباره در اکثر ولایات کشور آغاز شده است. دو ماه اول زمستان امسال افغانستان شاهد برفباری و باران بسیار کم بود، اما در هفته‌های پایانی زمستان در بیشتر ولایات کشور برف و باران باریده است.
بر اساس معلومات ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی حکومت طالبان، میزان بارندگی نسبت به ماه گذشته از ۳۵ درصد به ۴۵ درصد افزایش یافته است. این اداره بارش برف و باران را طی هفتۀ آینده نیز در بیشتر ولایات پیش‌بینی کرده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12270

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.