• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

تلاش‌ها به هدف گسترش روابط بازرگانی میان کابل و عشق‌آباد

  • کد خبر : 12295
  • 12 حوت 1402 - 14:58
تلاش‌ها به هدف گسترش روابط بازرگانی میان کابل و عشق‌آباد

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت که در راس یک هیات بلندپایه اقتصادی و بازرگانی به ترکمنستان رفته، گفته است که کنفرانس تواصل تجارتی افغان – ترکمن به روز دوشنبه هفته روان برگزار می‌شود. آقای عزیزی تاکید ورزیده است که افزون بر کنفرانس یادشده، نمایش‌گاه تولیدات افغانستان هم در عشق‌آباد برگزار می‌شود که بر […]

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت که در راس یک هیات بلندپایه اقتصادی و بازرگانی به ترکمنستان رفته، گفته است که کنفرانس تواصل تجارتی افغان – ترکمن به روز دوشنبه هفته روان برگزار می‌شود.
آقای عزیزی تاکید ورزیده است که افزون بر کنفرانس یادشده، نمایش‌گاه تولیدات افغانستان هم در عشق‌آباد برگزار می‌شود که بر گسترش روابط بازرگانی میان افغانستان و ترکمنستان اثرگذار است.
سرپرست وزارت صنعت و تجارت افزوده است: «از طرف ترکمنستان آمادگی این است که بعضی از قراردادهای خوبی در ارتباط به تولیدات افغانستان داشته باشند، خصوصن در بخش سنگ مرمر ما، سیخ‌گول و تولیدات خاص افغانستان. هم‌چنان در ترکیب هیات یک‌تعداد خانم‌ها را از سکتور خصوصی داریم.»
در همین حال اتاق صنایع و معادن افغانستان نیز می‌گوید که هدف از برگزاری نمایش‌گاه در عشق‌آباد بازاریابی به تولیدات کشور است.
شیرباز کمین‌زاده رییس عمومی اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت: «تقاضای ما از کشور ترکمنستان و رییس‌جمهور ترکمنستان این خواهد بود که برای ما در بخش صادرات یک سب‌سایدی بدهد، یعنی محصول گمرکی بالای اموال افغانی را کاهش بدهند.»
از سویی‌هم پانزده نفر از زنان تجارت‌پیشه‌ی افغانستان به ترکمنستان رفته‌اند و خواست‌هایی را مطرح می‌کنند.
فریبا نوری مسوول زنان تجارت‌پیشه در شهر عشق‌آباد گفت: «امید دارم که به سطح منطقه یعنی کشورهای همسایه‌یی با افغانستان بتوانند یک کمربند تجارتی را بین خانم‌های افغانستان و منطقه ایجاد کنند.»
سرپرست وزارت صنعت و تجارت همچنان با رییس اتحادیه صنعت‌کاران و کارآفرینان ترکمنستان و رییس اتاق تجارت و صنایع آن کشور دیدار و روی موضوع‌های گوناگون از جمله افزایش داد و ستد میان افغانستان و ترکمنستان، ایجاد سهولت‌های ویژه در بخش ترانزیت و رفع چالش‌های بانکی میان بازرگانان هر دو کشور گفت‌وگو کرد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12295

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.