• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
متقی‌:

خواهان تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با هند هستیم

  • کد خبر : 12391
  • 17 حوت 1402 - 15:33
خواهان تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با هند هستیم

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در دیدار با نماینده ویژه هند برای افغانستان گفته که این گروه خواهان تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با دهلی‌نو است. عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان روز پنج‌شنبه، ۱۷ حوت از دیدار متقی با جی‌پی‌سنگ، نماینده ویژه هند برای افغانستان خبر داده است. متقی افزوده است […]

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در دیدار با نماینده ویژه هند برای افغانستان گفته که این گروه خواهان تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با دهلی‌نو است.
عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان روز پنج‌شنبه، ۱۷ حوت از دیدار متقی با جی‌پی‌سنگ، نماینده ویژه هند برای افغانستان خبر داده است.
متقی افزوده است که طالبان براساس «سیاست خارجی متوازن» خود، خواهان تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با هند به‌عنوان یک کشور مهم منطقه هستند.
او همچنان خواستار ایجاد تسهیلات در صدور ویزه تجارتی، صحی و تحصیلی شده است.
این در حالی است که شب گذشته روچیرا کامبوج، نماینده دایم هند در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان از طالبان خواست تا مبارزه با گروه‌های تروریستی، تشکیل حکومت فراگیر و رعایت حقوق زنان را جدی بگیرند.
به گفته وی، هند پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، روی امنیت غذایی، فراهم‌سازی زمینه آموزش و ارسال دوا به افغانستان تمرکز کرده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12391

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.