• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

قرارداد عملی‌سازی راه‌آهن خواف-هرات با یک شرکت روسی امضا شد

  • کد خبر : 12624
  • 10 حمل 1403 - 11:31
قرارداد عملی‌سازی راه‌آهن خواف-هرات با یک شرکت روسی امضا شد

قرارداد عملی‌سازی بخش آخر قطعه چهارم راه‌آهن خواف-هرات با یک شرکت روسی امضا شد. اداره راه‌آهن کشور می‌گوید که فاز دوم قطعه چهارم راه‌آهن خواف-هرات ۴۷ کیلومتر درازا دارد و با هزینه ۵۳میلیون دالر در دو سال آینده تکمیل خواهد شد. بخت‌الرحمن شرافت رییس عمومی اداره راه آهن افغانستان می‌گوید که فاز دوم قطعه چهارم […]

قرارداد عملی‌سازی بخش آخر قطعه چهارم راه‌آهن خواف-هرات با یک شرکت روسی امضا شد.
اداره راه‌آهن کشور می‌گوید که فاز دوم قطعه چهارم راه‌آهن خواف-هرات ۴۷ کیلومتر درازا دارد و با هزینه ۵۳میلیون دالر در دو سال آینده تکمیل خواهد شد.
بخت‌الرحمن شرافت رییس عمومی اداره راه آهن افغانستان می‌گوید که فاز دوم قطعه چهارم پروژه راه‌آهن خواف-هرات واپسین مرحله این پروژه است که به میدان هوایی بین‌المللی هرات می‌رسد و با تکمیل این فاز، افغانستان از طریق راه‌آهن به اروپا وصل خواهد شد.
آقای شرافت در این باره گفت: «این بخاطری مهم است که مسیرش نزدیک است و آسیای میانه به‌شمول روسیه را با افغانستان وصل می‌کند و دوم این‌که این پروژه پشتیبانی روسیه را دارد.»
والی هرات نیز با اشاره به اهمیت اقتصادی این ولایت در سطح کشور و کشورهای همسایه و منطقه تاکید می‌ورزد که راه آهن خواف-هرات برای وصل افغانستان با کشورهای ایران، عراق، ترکیه و کشورهای اروپایی نقش مهمی را بازی کند.
نور احمد اسلام‌جار والی هرات گفت: «برای شرکت گاما گروپ این اطمینان را می‌دهم که این خط آهن در نزد ملت هرات و امارت اسلامی افغانستان یک خط مقدس است که فرهنگ‌ها، ملت‌ها و دنیا را باهم وصل می‌کند.»
هم‌زمان با این، رییس شرکت قرار دادی می‌گوید که کار عملی فاز دوم قطعه چهارم راه‌آهن خواف-هرات را شرکای روسی، ترکی و افغانی تا دو سال آینده به پایان خواهند رساند.
ضیاءالرحمان فراهی رییس شرکت گاما گفت: «در دو سال تکمیل خواهد شد و شریک‌های ما شرکت دولتی روسیه و ترکیه است.»
بر بنیاد اطلاعات اداره راه‌آهن افغانستان، با پایان کار راه‌آهن هرات-خواف، امکان تمدید شبکه راه‌آهن در ولایت‌هایی فراه، نیمروز، هلمند و قندهار نیز فراهم می شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12624

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.