• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
شهرداری کابل:

۱۶۵ پروژه در ۱۴۰۳ عملی خواهد شد

  • کد خبر : 12639
  • 11 حمل 1403 - 12:16
۱۶۵ پروژه در ۱۴۰۳ عملی خواهد شد

شهرداری کابل گفته است که ۱۶۵ پروژه را به ارزش شش اعشاریه چهار میلیارد افغانی در سال روان خورشیدی در پایتخت عملی می‌کند. این پروژه‌ها شامل بازسازی و توسعه جاده‌ها، ساخت کانال‌ها و ساخت ساحات سبز می‌شوند. نعمت‌الله بارکزی نماینده شهرداری کابل با بیان این‌که کار بازسازی و توسعه چندین جاده در پایتخت آغاز شده، […]

شهرداری کابل گفته است که ۱۶۵ پروژه را به ارزش شش اعشاریه چهار میلیارد افغانی در سال روان خورشیدی در پایتخت عملی می‌کند.
این پروژه‌ها شامل بازسازی و توسعه جاده‌ها، ساخت کانال‌ها و ساخت ساحات سبز می‌شوند.
نعمت‌الله بارکزی نماینده شهرداری کابل با بیان این‌که کار بازسازی و توسعه چندین جاده در پایتخت آغاز شده، گفت: «شهرداری کابل برای سال ۱۴۰۳ در حدود ۱۶۵ پروژه را مد نظر گرفته که در بخش‌های مختلف است از سرک‌سازی گرفته تا بخش ساخت کانال‌ها و دیگر بخش‌ها که ۶.۴ میلیارد افغانی سر اجرای این پروژه‌ها مصرف می‌شود و از عواید داخلی شهرداری کابل پرداخت می‌شود.»
بخش دوم سرک کوتل که کار آن هم اکنون جریان دارد، جاده قصبه تا چهارراه شهید، سرک بادام‌باغ، جاده قلعه شانان تا قلعه زمان‌خان، توسعه جاده دهمزنگ تا کوته سنگی، جاده دوغ‌آباد – گل‌باغ و جاده میدان‌ هوایی تا گمرک از جاده‌های اند که کار بازسازی و توسعه آن قرار است تا پایان ۱۴۰۳ خورشیدی به پایان برسد.
باشنده‌های پایتخت از بازسازی و توسعه جاده‌ها در کابل استقبال می‌کنند؛ اما برخی دکان‌دارانی که دکان‌های به دلیل توسعه جاده‌ها ویران شده خواهان ایجاد مکان مناسب هستند.
نور رحمان باشنده کابل گفت: «ساخت این سرک‌ها اگر سبب ازبین‌رفتن ازدحام نمی‌شود حداقل سبب کاهش آن می‌شود.»
محمد یکی از دکان‌داران در کابل می‌گوید: «خواست ما این است که در این ساحه دوباره یک مرکز بازرگانی ایجاد شود که برای مردم زمینه‌ی کار فراهم شود همین اکنون دکان‌های که در این ساحه تخریب شده دکان‌داران مال شان را در گدام انداخته‌اند و حیران به دربار خداوند هستند بی‌کار می‌گردند.»
شهرداری کابل چندی پیش هم از آغاز کار روی شش پروژه بزرگ جاده‌سازی به ارزش نزدیک به یک‌میلیارد افغانی در کابل خبر داده بود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12639

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.