• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

باشنده‌گان شهر قلعۀنو بادغیس خواهان ایجاد پارک‌های تفریحی اند

  • کد خبر : 12690
  • 13 حمل 1403 - 11:18
باشنده‌گان شهر قلعۀنو بادغیس خواهان ایجاد پارک‌های تفریحی اند

محمد عارف حسرت برخی باشنده‌گان شهر قلعه‌نو، مرکز ولایت بادغیس از نبود پارک‌های در این شهر شکایت داشته و خواستار ایجاد آن اند، اما مسؤولین می‌گویند، به دلیل نبود بودجۀ کافی و زمین کدام برنامه را در این زمینۀ روی دست ندارند. این باشنده‌گان حکومت پیشین را به بی‌تفاوتی در قسمت ایجاد پارک‌های تفریحی متهم […]

محمد عارف حسرت
برخی باشنده‌گان شهر قلعه‌نو، مرکز ولایت بادغیس از نبود پارک‌های در این شهر شکایت داشته و خواستار ایجاد آن اند، اما مسؤولین می‌گویند، به دلیل نبود بودجۀ کافی و زمین کدام برنامه را در این زمینۀ روی دست ندارند.
این باشنده‌گان حکومت پیشین را به بی‌تفاوتی در قسمت ایجاد پارک‌های تفریحی متهم کرده و خواستار توجۀ امارت اسلامی در این زمینه اند.
محمدعثمان، یک تن از باشنده‌گان شهر قلعه‌نو گفت، هرچند در زمان حاکمیت حکومت پیشین نیز وعده‌های متعددی از سوی مسؤولین آن حکومت، مبنی بر ایجاد پارک‌های تفریحی در شهر قلعۀ‌نو داده شده بود، اما تا کنون در این زمینه گام‌های عملی برداشته نشده‌است.
وی می‌افزاید که پارک تفریحی از نیازهای اساسی جامعه بوده و باید گام‌های عملی مبنی بر ایجاد آن از سوی نهاد‌های ذیربط برداشته شود.
او گفت: «نبود پارک تفریحی یک چالش بزرگ است، مخصوصاً به جونان و کسانی‌که در داخل شهر زنده‌گی می‌کنن، متأسفانه در زمان جمهوریت هم در این زمینه کدام کاری نشد و فعلاً هم کدام اقدام صورت نگرفته، خواست ما از ریاست شاروالی این است که تلاش کنن و پارک جور کنن.»
جلیل احمد، یک تن دیگر از باشنده‌گان شهر قلعه‌نو نیز از نبود پارک تفریحی در این ولایت انتقاد می‌کند و می‌گوید که تا کنون هیچ اقدامی در راستای ایجاد پارک‌ تفریحی صورت نگرفته‌است.
این باشندۀ‌ شهر قلعه‌نو انتظار دارد که نهادهای مسؤول در زمینۀ ایجاد پارک تفریحی تلاش نمایند.
او افزود: «ما خیلی به مشکل مواجه هستیم؛ چون یک پارک تفریحی در ولایت ما وجود ندارد، از دولت انتظار داریم که در زمینۀ ساخت پارک تفریحی اقدام کند.»
با این حال، مسؤولان در ادارۀ شاروالی قلعه‌نو انتقاد شهروندان مبنی بر نبود پارک تفریحی در این ولایت را تائید می‌کنند.
نظرمحمد وثیق، شاروال قلعه‌نو گفت که نبود زمین، عدم بودجۀ کافی برای خریداری زمین از دسته عواملی است که تاکنون در این زمینه اقدام صورت نگرفته‌است.
موصوف می‌گوید، هرچند در حال حاضر شاروالی قلعۀ‌نو پلان خاصی مبنی بر ایجاد پارک تفریحی در این شهر را ندارد، اما امیدوار اند که در آینده بتوانند به این چالش رسیده‌گی کنند.
منبع می‌افزاید: «هر انسان به تفریح نیاز دارد و باید هر شهر یک پارک تفریحی داشته باشد، اما متاسفانه تاکنون بخاطر نداشتن زمین این خواست مردم برآورده نشده، ما تلاش کردیم که پارک ایجاد کنیم، اما ریاست شاروالی زمین ندارد که پارک بسازد.»
وی در ادامه می‌گوید: «ما با افرادی که زمین دارند هم صحبت کردیم که یک پارک تفریحی شخصی بسازند، اما موفق نشدیم، چون که اداره شاروالی درجه دو است، بودجه هم نداریم که زمین خریداری کنیم و فعلاً کدام برنامه بخاطر ایجاد پارک نداریم، ولی امیدواریم در آینده بتوانیم به این مشکل رسیده‌گی کنیم.»
لازم به ذکر است که در زمان حکومت جمهوریت وعده‌های مختلف در پیوند به ایجاد پارک تفریحی داده شده بود، وعده‌هایی که تنها به زبان بیان و بدون عمل باقی ماند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12690

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.