• امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

نزدیک‌ شدن عید و رونق کارخیاطان در پایتخت

  • کد خبر : 12682
  • 13 حمل 1403 - 9:58
نزدیک‌ شدن عید و رونق کارخیاطان در پایتخت

هم‌زمان با نزدیک شدن عید سعید فطر بازار کار و بار خیاطان در پایتخت رونق یافته است. شماری از خیاطان می‌گویند که با نزدیک شدن عید‌ فطر مشتریان شان بیش‌تر از هرزمان دیگر افزایش می‌یابد و گاهی آنان ناگزیر به کار تا ناوقت‌های شب هستند. نوروز علی که از ده سال به این‌سو سرگرم کار […]

هم‌زمان با نزدیک شدن عید سعید فطر بازار کار و بار خیاطان در پایتخت رونق یافته است.
شماری از خیاطان می‌گویند که با نزدیک شدن عید‌ فطر مشتریان شان بیش‌تر از هرزمان دیگر افزایش می‌یابد و گاهی آنان ناگزیر به کار تا ناوقت‌های شب هستند.
نوروز علی که از ده سال به این‌سو سرگرم کار خیاطی است می‌گوید که در این روزها بازار لباس‌های سنتی افغانستان بیش‌تر گرم است و به همین دلیل او و شاگردانش تا ناوقت‌های شب روی سفارش مشتریان شان کار می‌کنند.
نوروز علی گفت: «عید است کار وبار نام خدا بسیارزیاد است به خصوص پیراهن تنبان، واسکت.»
سمیع‌الله خیاط گفت: «برای عید هم نُه الی ده روز مانده کار پیراهن تنبان، واسکت و کار دریشی کم است اما کار پیراهن تنبان بسیار زیاد خوب است معمولا دراین وقت‌ها زیادتر مشتری‌های مان مجاهدین هستند.»
زین‌الله خیاط دیگر می‌گوید:‌ «کار وبار ما بیست و چهار ساعته است، کارمندان‌ نام خدا هم از طرف شب کار می‌کنند و هم از طرف روز فقط این‌جا جوره جمع‌آوری می‌شود و در کار خانه بسیار کلان است که آن‌جا می‌دوزند.»
هم‌زمان بااین شهرداری کابل می‌گوید که برای خیاطان نیز در تمامی نواحی نرخ‌نامه تعیین و توزیع کرده که بر اساس آن لباس‌های باشنده‌های کابل را بدوزد.
نعمت‌الله بارکزی نماینده شهرداری کابل گفت: «به گونه‌ی مشخص در سه منطقه بهارستان، شهرنو، وزیر اکبرخان فی جوره لباس بزرگ سال چهارصد افغانی است و لباس اطفال زیر سن زیر دوازده سال به گونه‌ی مشخص دونیم صد افغانی در تمامی ساحات است.»
همه ساله با فرا رسیدن عیدفطر شهروندان کشور از بهر آماد‌گی به عید برای خود و خانواده شان لباس سفارش می‌دهند و از روزهای عید جشن می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=12682

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.