• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

برگزاری لویه جرگه به منظور رهایی زندانیان طالبان خلاف قانون است

  • کد خبر : 1087
  • 15 اسد 1399 - 8:26
برگزاری لویه جرگه به منظور رهایی زندانیان طالبان خلاف قانون است

میررحمان رحمانی، برگزاری لویه جرگه را در حالی‌که شورای ملی وجود دارد، غیر قانونی خوانده است. آقای رحمانی در صفحه رسمی فیسبوکش نوشته است که با اشرف غنی، رئیس جمهور ملاقات کرده و گفته است که در حالی‌که هر دو مجلس نمایندگان و مجلس سنا برحال هستند، برگزاری لویه جرگه به منظور مشورت با مردم کار […]

میررحمان رحمانی، برگزاری لویه جرگه را در حالی‌که شورای ملی وجود دارد، غیر قانونی خوانده است. آقای رحمانی در صفحه رسمی فیسبوکش نوشته است که با اشرف غنی، رئیس جمهور ملاقات کرده و گفته است که در حالی‌که هر دو مجلس نمایندگان و مجلس سنا برحال هستند، برگزاری لویه جرگه به منظور مشورت با مردم کار غیر قانونی است. آقای غنی، روز اول عید قربان اعلام کرد که آزادی ۴۰۰ زندانی مشخص طالبان که فهرست آنها قبلا به دولت سپرده شده، در صلاحیت او نیست و باید مردم در مورد آنها تصمیم بگیرند. او افزود که دولت افغانستان جواب منفی به گروه طالبان نمی‌دهد و برای بررسی آزادی زندانیان، در مدت کم، لویه جرگه را دایر خواهد کرد.

آقای رحمانی اما می‌گوید هر دو مجلس فعال است و “باید مسائل کلان کشوری مانند آزادی زندانیان و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در نشست‌های مشترک و فوق العاده‌ با اعضای شورای ملی بررسی شود.” رهایی پنج هزار زندانی طالبان در مقابل آزادی یک هزار زندانی دولت از نزد این گروه، بخشی از توافقنامه صلح آمریکا با طالبان است که به تاریخ دهم حوت سال گذشته امضا شد. پیش از این دولت اعلام کرده بود که ۵۹۲ زندانی گروه طالبان را به دلیل داشتن “اتهام‌های سنگین” رها نمی‌کند و از گروه طالبان خواسته است تا فهرست جدیدی از زندانیان خود را به دولت افغانستان بدهد. حالا دولت می‌گوید لویه جرگه باید روی ۴۰۰ تن آنها تصمیم بگیرد. اما گروه طالبان بر رهایی تمامی افرادی اصرار دارد که فهرست آن‌ها از قبل به دولت داده شده است. این گروه تاکید کرده تا زمانی که تمامی زندانیان آن‌ها رها نشوند، مذاکرات بین‌الافغانی آغاز نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=1087

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.