• امروز : چهارشنبه, ۱۹ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
6

غنی فرمان آزادی ۴۰۰ زندانی ‘خطرناک’ طالبان را امضا کرد

  • کد خبر : 1164
  • 20 اسد 1399 - 17:10
غنی فرمان آزادی ۴۰۰ زندانی ‘خطرناک’ طالبان را امضا کرد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور فرمان آزادی ۴۰۰ زندانی باقی‌ مانده گروه طالبان از فهرست ۵ هزار نفری این گروه را امضا کرده است. در خبرنامه‌ای که ارگ ریاست جمهوری منتشر کرده، آمده که آقای غنی: “شام امروز طی مراسمی، فرمان‌های تخفیف و عفو مجازات منسوبین نظامی و عفو مجازات محکومین مشمول فهرست پنج هزار […]

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور فرمان آزادی ۴۰۰ زندانی باقی‌ مانده گروه طالبان از فهرست ۵ هزار نفری این گروه را امضا کرده است. در خبرنامه‌ای که ارگ ریاست جمهوری منتشر کرده، آمده که آقای غنی: “شام امروز طی مراسمی، فرمان‌های تخفیف و عفو مجازات منسوبین نظامی و عفو مجازات محکومین مشمول فهرست پنج هزار نفری مطالبه شدۀ گروه طالبان را امضاء کرد.” رهایی پنج هزار زندانی طالبان از زندان‌های دولت بخشی از توافقنامه گروه طالبان با آمریکا بود. ۴۶۰۰ زندانی این فهرست قبلا رها شده بودند و این ۴۰۰ زندانی که “خطرناک” خوانده شده بودند، براساس مشورت لویه جرگه و فرمان رئیس جمهور غنی آزاد می‌شوند.

براساس مشخصات ذکر شده در فهرستی که از ۱۵۳ تن این زندانیان منتشر شده، ۱۱۴ تن آنها در ولایت قندهار و بیشترشان هم در زمان ژنرال عبدالرازق فرمانده قدرتمند پیشین پلیس این ولایت بازداشت شده‌اند. ژنرال عبدالرازق در ۲۶ میزان ۱۳۹۷ در آنچه حمله خودی خوانده می‌شود، توسط فردی که به گفته مسئولان وزارت دفاع یکی از محافظان زلمی ویسا، والی پیشین قندهار بود، کشته شد. براساس این فهرست ۳۹زندانی دیگر در ولایت‌های میدان وردک، غزنی، زابل، جوزجان، ارزگان، هرات، غور، فاریاب، سرپل و پکتیا بازداشت شده بودند. یک منبع معتبر گفته که در میان زندانیانی که قرار است براساس درخواست گروه طالبان آزاد شوند، همچنین ۴۰ شهروند خارجی از جمله شهروندان پاکستان و ازبکستان هم هستند. اما مشخص نیست که آیا این شهروندان خارجی شامل ۴۰۰ زندانی هستند که لویه جرگه تصمیم به آزادی آنها گرفت یا نه. گروه طالبان گفته که در فهرست زندانیان آنها هیچ شهروند خارجی نیست. عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه نیز در پایان لویه جرگه مشورتی که برای آزادی این ۴۰۰ برگزار شده بود، گفت که شهروندان خارجی در میان این ۴۰۰ زندانی نیستند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=1164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.