• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

ایران از رونمایی موشک‌های بالستیک با برد ۱۴۰۰ کیلومتر خبر داد

  • کد خبر : 1259
  • 30 اسد 1399 - 21:53
ایران از رونمایی موشک‌های بالستیک با برد ۱۴۰۰ کیلومتر خبر داد

وزارت دفاع ایران از رونمایی یک موشک بالستیک با برد ۱۴۰۰ کیلومتر و یک موشک کروز با برد حدود ۱۰۰۰ کیلومتر خبر داد. امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران امروز در مراسم رونمایی این موشک ها گفت: “موشک بالستیک زمین به زمین با برد ۱۴۰۰ کیلومتر به نام شهید قاسم سلیمانی و موشک کروز دریایی با […]

وزارت دفاع ایران از رونمایی یک موشک بالستیک با برد ۱۴۰۰ کیلومتر و یک موشک کروز با برد حدود ۱۰۰۰ کیلومتر خبر داد. امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران امروز در مراسم رونمایی این موشک ها گفت: “موشک بالستیک زمین به زمین با برد ۱۴۰۰ کیلومتر به نام شهید قاسم سلیمانی و موشک کروز دریایی با نام شهید ابو مهدی با برد ۱۰۰۰ کیلومتر رونمایی شده است.”

شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران بود که روز سوم ژانویه گذشته همراه با ابومهدی مهندس از فرماندهان ارشد گروه حشد شعبی عراق، در حال ترک فرودگاه بغداد، هدف حمله موشکی پهپادهای ارتش آمریکا قرار گرفت و شهید شد. مقامات نظامی ایران می‌گویند که این موشکها با رادار قابل رهگیری نیستند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم که از طریق ویدئویی در این مراسم شرکت کرده بود، گفت استراتژی ایران بازدارندگی و دفاعی است و خطری برای همسایگان و منطقه نیست. رئیس جمهوری ایران همچنین گفت که ایران از قدرت دفاعی‌ خود “به نفع دوستان”‌ خود استفاده خواهد کرد و افزود: “علیه دوستان‌مان هیچ گاه استفاده نخواهیم کرد.”

او همچنین با تاکید بر اینکه اهمیت تولید موشک کروز بیشتر از موشک بالستیک است، افزود: “من چند سال است که به امیر حاتمی گفته‌ام که در تولید موشک تمام توان خود را روی موشک‌های کروز و انواع مختلف آن بگذاریم که هم می‌تواند دقیق‌تر هدف را بزند، هم استتار کند و هم بهتر عمل کند.”

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=1259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.