• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

بازرسان کل امنیت داخلی امریکا بررسی‌ در مورد عملکرد دولت بایدن در خروج از افغانستان را آغاز کرده‌اند

  • کد خبر : 5406
  • 01 عقرب 1400 - 23:21
بازرسان کل امنیت داخلی امریکا بررسی‌ در مورد عملکرد دولت بایدن در خروج از افغانستان را آغاز کرده‌اند

شماری از آژانس‌های امنیتی امریکا نحوه برخورد دولت بایدن با روند خروج از افغانستان، به‌ویژه خروج پایانی نظامیان و دیپلماتان امریکایی، تعطیلی سفارت این کشور و تخلیه اضطراری همکاران واجد شرایط افغان از کشور را مورد بررسی قرار داده‌اند. وال استریت ژورنال، روز جمعه، سی‌ام میزان، گزارش داده است که دفتر بازرسان کل امریکا در […]

شماری از آژانس‌های امنیتی امریکا نحوه برخورد دولت بایدن با روند خروج از افغانستان، به‌ویژه خروج پایانی نظامیان و دیپلماتان امریکایی، تعطیلی سفارت این کشور و تخلیه اضطراری همکاران واجد شرایط افغان از کشور را مورد بررسی قرار داده‌اند.
وال استریت ژورنال، روز جمعه، سی‌ام میزان، گزارش داده است که دفتر بازرسان کل امریکا در بخش دفاع و امنیت داخلی، نیز آژانس توسعه بین‌المللی امریکا همراه با سه آژانس امنیتی دیگر به‌طور جداگانه بررسی‌ها در این مورد را آغاز کرده‌اند.
این نهادها می‌خواهند نحوه خروج نیروهای امریکایی و چگونه‌گی برخورد دولت باید با این روند را که آیا دولت امریکا به‌طور مناسب و در هماهنگی با مقام‌های امریکا برای خروج برنامه‌ریزی و آن را اجرا کرده است یا خیر را مورد بررسی قرار دهند.
به گزارش این رسانه، نهادهای بررسی‌کننده تماس‌های داخلی میان دفاتر مختلف بازرسان عمومی برای اطلاع‌رسانی در مورد یافته‌های خود را برقرار خواهند کرد.
قرار است بازرس کل بازسازی افغانستان و بازرسان کل در وزارت امور خارجه و دفاع با این آژانس‌ها همکاری کنند تا کارهای نظارتی مرتبط با افغانستان را در هماهنگی انجام دهند.
این در حالی است که با شروع روند خروج سربازان امریکایی براساس توافق‌نامه دوحه، دولت بایدن به دلیل خروج شتاب‌زده‌ و نیز نحوه مدیریت خروج اضطراری مورد انتقادهای تند در داخل امریکا قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=5406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.