• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

عارضه تخنیکی در لین برق وارداتی؛ جریان برق به کابل قطع شد

  • کد خبر : 6145
  • 21 جدی 1400 - 8:59
عارضه تخنیکی در لین برق وارداتی؛ جریان برق به کابل قطع شد

شرکت برق افغانستان (برشنا) می‌گوید که جریان برق وارداتی به کابل و هشت ولایت دیگر به دلیل عوارض تخنیکی در سالنگ شمالی قطع شده است. حکمت الله میوندی، سخنگوی این شرکت روز سه‌شنبه ۱۱ جنوری (۲۱ جدی) به خبرنگاران گفت که برفباری‌ها و طوفان‌های اخیر به لین‌های برق وارداتی اوزبیکستان در سالنگ شمالی آسیب رسانده […]

شرکت برق افغانستان (برشنا) می‌گوید که جریان برق وارداتی به کابل و هشت ولایت دیگر به دلیل عوارض تخنیکی در سالنگ شمالی قطع شده است.
حکمت الله میوندی، سخنگوی این شرکت روز سه‌شنبه ۱۱ جنوری (۲۱ جدی) به خبرنگاران گفت که برفباری‌ها و طوفان‌های اخیر به لین‌های برق وارداتی اوزبیکستان در سالنگ شمالی آسیب رسانده است.
آقای میوندی افزود که کارمندان شرکت برشنا محل عارضۀ تخنیکی را پیدا کرده و برای ترمیم آن به محل رسیده اند.
سخنگوی شرکت برشنا همچنین گفت که کار روی ترمیم لین برق وارداتی اوزبیکستان در سالنگ شمالی آغاز شده و به زودی این مشکل حل خواهد شد.
عارضۀ تخنیکی در لین برق وارداتی اوزبیکستان در اخیر هفته گذشته به میان آمد و مقام‌های محلی شرکت برشنا در پروان گفتند که آنان پس از چندین روز تلاش، تازه محل دقیق آن را پیدا کردند.
این در حالی است که با آغاز فصل زمستان و سردی هوا در این کشور، پرچوی‌های برق در کابل و ولایات افغانستان افزایش یافته است.
پیش از این شرکت برق افغانستان گفته بود که به دلیل مشکلات تخنیکی، اوزبیکستان صادرات برق به افغانستان را به ۵۰ درصد کاهش داده است.
این شرکت به تاریخ ۲۹ دسمبر (هشتم جدی) گفت که با کاهش برق وارداتی اوزبیکستان به افغانستان، پرچوی‌های برق در ۱۵ ولایت، به شمول کابل بیشتر خواهد شد.
این شرکت افزود که این کاهش برق وارداتی اوزبیکستان به افغانستان موقتی است و به زودی مشکلات تخنیکی در آن کشور حل خواهد شد.
باشندگان کابل از ادامه پرچوی‌های برق در این شهر انتقاد کرده و شرکت برق افغانستان را در این مورد به کوتاهی متهم می‌کنند.
آنان می‌گویند که قطع برق و پرچوی‌های دوامدار، مشکلات زیادی را برای مردم، به ویژه در فصل سرما به بار آورده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6145

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.