• امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
14

داکتری در چاریکار بیماران را رایگان معاینه می‌کند

  • کد خبر : 6164
  • 22 جدی 1400 - 6:41
داکتری در چاریکار بیماران را رایگان معاینه می‌کند

هم‌زمان با گسترش فقر و بیکاری در کشور، یک داکتر بخش امراض داخله عمومی و اطفال در این ولایت تصمیم گرفته است که بیمارانش را رایگان معاینه کند. این داکتر عبدالبشیر نام دارد و در منطقه سه‌راهی‌ هوفیان ‌شریف از مربوطات حوزه اول امنیتی شهر چهاریکار معاینه‌خانه دارد. عبدالبشیر ولی‌زاده گفت که پس از دیدن […]

هم‌زمان با گسترش فقر و بیکاری در کشور، یک داکتر بخش امراض داخله عمومی و اطفال در این ولایت تصمیم گرفته است که بیمارانش را رایگان معاینه کند. این داکتر عبدالبشیر نام دارد و در منطقه سه‌راهی‌ هوفیان ‌شریف از مربوطات حوزه اول امنیتی شهر چهاریکار معاینه‌خانه دارد.
عبدالبشیر ولی‌زاده گفت که پس از دیدن وضعیت بد اقتصادی بیماران، تصمیم گرفته است آن‌ها را رایگان معاینه کند. وی افزود که روزانه ۲۰ تا ۲۵ بیمار را به‌گونه رایگان معاینه می‌کند. ولی‌زاده تصریح کرد: «بیش از یک ‌هفته می‌شود که به دلیل دیدن وضعیت بد اقتصادی مردم، فیس را رایگان کردم تا از این طریق بتوانم خدمتی برای مردم انجام دهم و این تصمیم را تا زمانی گرفتیم که مردم ما از حالت فقر بیرون آمده و به زنده‌گی عادی بر‌گردند. اکنون خیلی وضعیت اقتصادی مردم خراب است و بسیاری از افراد بیماران‌شان را به دلیل نبود پول درمان نمی‌توانند.»
این‌‌ داکتر می‌گوید که پیش از این ده‌ها بیمار به او مراجعه می‌کردند که توان پرداخت پول معاینه‌شان را نداشتند. وی از دیگر پزشکان، تاجران و دکان‌داران نیز خواست که در جریان بحران کنونی، دست افراد نیازمند را بگیرند. عبدالبشیر ولی‌زاده یادآور شد: «خواست‌ما از پزشکان دیگر این ‌است که اگر توانایی دارند، از معاینات‌شان پول نگیرند. اما اگر توانایی ندارند، حداقل ۵۰ درصد در پول معاینات‌شان تخفیف به میان آورند.»
در همین حال برخی از باشنده‌گان ولایت پروان، از این اقدام ولی‌زاده استقبال می‌کنند. شیرزمان و ممتاز، ساکنان شهر چهاریکار، از فروشنده‌گان دارو نیز خواستند که در قیمت دارو کاهش به میان آورند. آنان ضمن استقبال از اقدام ولی‌زاده، گفتند که ۱۰۰ یا ۲۰۰ افغانی که از فیس داکتر به مریضان می‌ماند، می‌تواند بخشی از مشکلات دیگر آنان را حل کند. شیرزمان افزود: «خواست جدی ما از ادویه‌فروشان هم این ‌است که باید انصاف داشته باشند. وضعیت اقتصادی ما خراب است. اگر داکتر معاینات رایگان انجام می‌دهد، باید ادویه‌فروشان هم گران‌فروشی نکنند.»
عبدالبشیر ولی‌زاده در حالی‌ بیمارانش را رایگان معاینه می‌کند که هم‌زمان با تسلط طالبان بر کشور و پس از آن فرا‌رسیدن فصل سرما، دامنه فقر و تنگ‌دستی در کشور به‌ویژه در ولایت پروان افزایش یافته است. سازمان ملل متحد ویروس کرونا‌، جنگ، خشک‌سالی و بحران اقتصادی را از عوامل عمده فقر و گرسنه‌گی در افغانستان عنوان کرده است. بر‌بنیاد آمار این سازمان، در حال حاضر ۲۸ میلیون تن در کشور به کمک‌های غذایی عاجل نیازمند هستند. در تازه‌ترین‌ مورد، سازمان ملل متحد و سازمان‌های همکار اعلام کرده‌اند که برای کمک به حدود ۲۸ میلیون تن در افغانستان، به پنج میلیارد دالر نیاز است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.