• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
شاروالی هرات؛

اخراج نزدیک به ۳۰۰ کارمند و انتصاب وابسته‌گان طالبان

  • کد خبر : 6401
  • 30 جدی 1400 - 6:54
اخراج نزدیک به ۳۰۰ کارمند و انتصاب وابسته‌گان طالبان

سیدرفیع سادات یک منبع معتبر در هرات به شرط حفظ نامش گفت که طالبان نزدیک به ۳۰۰ کارمند شهرداری هرات را برکنار کرده‌اند. در همین حال مقام‌های محلی طالبان در هرات در این رابطه چیزی نمی‌گویند. منبع گفت که بیش‌تر این افراد در بست‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم این اداره از مدت‌ها به این […]

سیدرفیع سادات
یک منبع معتبر در هرات به شرط حفظ نامش گفت که طالبان نزدیک به ۳۰۰ کارمند شهرداری هرات را برکنار کرده‌اند. در همین حال مقام‌های محلی طالبان در هرات در این رابطه چیزی نمی‌گویند.
منبع گفت که بیش‌تر این افراد در بست‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم این اداره از مدت‌ها به این سو کار می‌کردند و تجارب کافی داشتند. منبع هم‌چنان گفت که طالبان در نخستین روز‌های حکومت‌شان در این ولایت دست به برکناری کارمندان باتجربه و جابه‌جایی افراد خود زده بودند. به گفته این منبع، بیش‌تر افرادی که از شهرداری هرات برکنار شده‌اند، کارفهم و باتجربه بودند، اما به جای‌ آن‌ها افراد وابسته به طالبان که تجربه لازم را ندارند، گماشته شده‌اند. به قول منبع، افراد برکنار شده شامل معاون شهرداری هرات، آمران ۱۵ ناحیه هرات، رییسان داخلی شهرداری هرات، مدیران، پولیس تحصیلی و حتا اجیرانی که در این اداره کار می‌کردند، می‌شود. منبع تصریح کرد: «طالبان در گماشتن افراد در سمت‌های بلند و پایین حکومتی به‌ویژه در شهرداری هرات به معیارهای تخصص، مسلک و تحصیل توجه نکرده‌اند، بلکه معیار انتخاب آن‌ها عضویت در صفوف جنگی آنان بوده است.»
برکناری کارمندان مسلکی و باتجربه این اداره و گماشته شدن نیروهای طالبان در این سمت‌ها، در کنار انتقاد‌ شدید کارمندان برکنار شده، واکنش تند برخی از شهروندان و فعالان مدنی هرات را نیز برانگیخته است. مسعود مسلم، فعال مدنی در هرات، گفت که برکناری کارمندان پیشین و جابه‌جایی نیروهای جنگی طالبان در اداره شهرداری هرات، فاصله میان مردم و حکومت سرپرست طالبان را بیش‌تر می‌کند.
در همین حال برخی از باشنده‌گان هرات می‌گویند که اداره شهرداری هرات بیش‌تر از هر نهاد و اداره دیگر به کارمندان متخصص و مسلکی نیاز دارد. جنید عزیزی، باشنده هرات، گفت: «اگر طالبان افراد خود را جابه‌جا کرده‌اند و یا کارمندان سابق، برای ما تفاوت ندارد. باید کسی باشد که به امور شهری آشنایی داشته باشد؛ چون همه‌ساله ما به ‌خاطر عدم‌ کارایی کارمندان شهرداری متضرر می‌شویم.»
منابع رسمی حکومت سرپرست طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته‌‌اند. در همین حال مسوولان محلی طالبان در هرات نیز با تماس‌های پی‌هم حاضر به پاسخگوی در این مورد نشدند؛ اما یک کارمند برحال اداره شهرداری هرات، برکناری و جابه‌جایی این افراد را تایید کرد و گفت که امتیازات ماه‌های گذشته افراد برکنار شده پرداخت می‌شود. این منبع هم‌چنان گفت که بیش‌تر این افراد تا کنون به‌گونه رسمی منفک نشده‌اند؛ اما از آنان خواسته شده است که برای فعلاً در خانه‌های‌شان باشند. این کارمند برحال شهرداری هرات هم‌چنان ادعا کرد: «کسی به زور منفک نشده، اما بیش‌تر این افراد غیرحاضری داشته و یا به دوسیه‌های فساد دخیل بوده‌اند.»
در عین حال کارمندان برکنار شده، این ادعا را نمی‎پذیرند. گفتنی است که انتقادهای زیادی از برکناری کارمندان مسلکی و باتجربه و گماشته شدن افراد طالبان به جای‌ آنان در شماری از ادارات دولتی دیگر نیز وجود دارد.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.