• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
کاهش ارزش دالر در برابر افغانی؛

یک دالر به ۹۴ افغانی ‌تبادله می‌شود

  • کد خبر : 6684
  • 13 دلو 1400 - 6:35
یک دالر به ۹۴ افغانی ‌تبادله می‌شود

پس از چند ماه کاهش بی‌سابقۀ ارزش پول افغانی در برابر اسعار خارجی، صرافان سرای شهزادۀ کابل می‌گوید که امروز چهارشنبه دوم فبروی (۱۳ دلو) یک دالر امریکایی با ۹۴ افغانی در بازارهای کابل تبادله شده است. سرای شهزادۀ کابل، بزرگ‌ترین مرکز مبادلات پولی در افغانستان همچنین گفته است که نرخ دالر و دیگر اسعار […]

پس از چند ماه کاهش بی‌سابقۀ ارزش پول افغانی در برابر اسعار خارجی، صرافان سرای شهزادۀ کابل می‌گوید که امروز چهارشنبه دوم فبروی (۱۳ دلو) یک دالر امریکایی با ۹۴ افغانی در بازارهای کابل تبادله شده است.
سرای شهزادۀ کابل، بزرگ‌ترین مرکز مبادلات پولی در افغانستان همچنین گفته است که نرخ دالر و دیگر اسعار خارجی با گذشت هر ساعت در تغییر است.
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان نیز در صفحۀ تویترش نگاشته است که در حال حاضر، یک دالر امریکایی به ۹۴ افغانی در بازارهای کابل تبادله می‌شود.
در ماه‌های اخیر ارزش پول افغانی در برابر اسعار خارجی به ویژه دالر امریکایی در بازارهای افغانستان به گونۀ بی‌سابقه کاهش یافت و نرخ دالر در برابر افغانی تا ۱۳۰ افغانی رسیده بود.
پیش از این طالبان کمیسیونی را به رهبری عبدالسلام حنفی، معاون رییس الوزرای این گروه موظف کردند که با هماهنگی تمام نهادهای مسوول، اقدامات فوری را برای جلوگیری از افت ارزش افغانی در برابر اسعار خارجی روی دست گیرد.
کاهش دالر در برابر افغانی تاثیرات زیادی روی قیمت مواد خوراکی و نفت در بازارهای افغانستان دارد.
اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته است که با افزایش ارزش پول افغانی در برابر اسعار خارجی، نرخ مواد خوراکی و دیگر مواد اولیه در بازارهای این کشور کاهش خواهد یافت.
این اتاق با نشر اعلامیه‌ای گفته است: “از تمامی تاجران و فروشندگان کشور صمیمانه تقاضا می‌نمایم تا با در نظرداشت مشکلات اقتصادی هموطنان عزیز به خصوص در این فصل سرمای زمستان و همچنین با درنظرداشت ارزش روز افزون پول افغانی، در فروش اموال خود با ایجاد کاهش و رعایت انصاف مصدر خدمت بزرگ به هم شهریان کشور گردیده و اجر عظیم را نصیب گردند.”
این در حالی است که باشندگان کابل و دیگر ولایات افغانستان از افزایش نرخ مواد اولیه و نفت در بازارهای این کشور ابراز نگرانی کرده و گفته اند که با وجود کاهش ارزش دالر در برابر افغانی، تا کنون هیچ تغییراتی در قیمت‌ها نیامده است.
آنان از طالبان خواسته اند که باید در این مورد اقدام کرده و جلو گران‌فروشی تاجران و فروشندگان را بگیرند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6684

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.