• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
سفیر ایران:

آماده سرمایه‌گذاری در افغانستان هستیم

  • کد خبر : 6856
  • 29 دلو 1400 - 10:04
آماده سرمایه‌گذاری در افغانستان هستیم

سفیر ایران در دیدار وزیر کشاورزی طالبان از آمادگی برای سرمایه گذاری در افغانستان خبر داد و گفت: توسعه کشاورزی در افغانستان مانع مهاجرت مردم به کشورهای خارجی می‌شود. «بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل با مولوی عبدالرحمان راشد وزیر کشاورزی طالبان دیدار و گفتگو کرد. به گزارش باختر، در این دیدار وزیر کشاورزی طالبان […]

سفیر ایران در دیدار وزیر کشاورزی طالبان از آمادگی برای سرمایه گذاری در افغانستان خبر داد و گفت: توسعه کشاورزی در افغانستان مانع مهاجرت مردم به کشورهای خارجی می‌شود.
«بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل با مولوی عبدالرحمان راشد وزیر کشاورزی طالبان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش باختر، در این دیدار وزیر کشاورزی طالبان گفت: با همکاری کشورهای همسایه در بخش زراعت و دامداری افغانستان دوباره آباد شده و این موضوع نگرانی‌های کشورهای همسایه را برطرف خواهد کرد.
وی در ادامه اظهارات خود گفت: بخش کشاورزی افغانستان سنتی بوده و باید این بخش مدرن شود.
مولوی راشد افزود: ما در کشور خود آب، زمین و نیروی کافی داریم، اما نیروی جوان در حالی که ما به ساخت و ساز نیاز مبرم داریم به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند.
وزیر کشاورزی طالبان همچنین از سفیر ایران درخواست کرد تا این کشور در بخش کشاورزی در حوزه آموزش کشاورزان، ماشین الات، تهیه کود شیمیایی و سایر بخش‌ها همکاری کند.
بهادر امینیان سفیر ایران در کابل نیز در این دیدار گفت: ما آمادۀ هرنوع همکاری و سرمایه‌گذاری در افغانستان و علاقه‌مند خریداری محصولات کشاورزی این کشور هستیم.
وی افزود: توسعه کشاورزی افغانستان، سبب کاهش مهاجرت مردم به کشورهای خارجی می‌شود.
امینیان بعضی محصولات کشاورزی افغانستان را در جهان بی‌نظیر خواند و اطمینان داد که پس از این بیشتر واردات کشورش را محصولات افغانستان تشکیل خواهد داد.
سفیر ایران در کابل در صحبت‌های خود از عملکرد آمریکا در بخش افغانستان انتقاد کرد و گفت: آمریکا هیچ زیر ساختی و کار بنیادی در افغانستان در مدت حضور خود در این کشور انجام نداده است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6856

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.