• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
طالبان:

عملیات تصفیه‌ای را در کابل و ولایات همجوار آغاز کردیم

  • کد خبر : 6924
  • 06 حوت 1400 - 9:23
عملیات تصفیه‌ای را در کابل و ولایات همجوار آغاز کردیم

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در بیانیه‌ایی تایید کرده است که “عملیات تصفیه‌ای” با شرکت سه ارگان امنیتی وزارت دفاع، داخله و استخبارات طالبان در کابل و ولایت‌های همجوار آغاز شده است. در روزهای اخیر خبرهای منتشر شده از اعزام صدها نیرو و تجهیزات طالبان به ولایت پنجشیر و همچنین ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی نشر […]

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در بیانیه‌ایی تایید کرده است که “عملیات تصفیه‌ای” با شرکت سه ارگان امنیتی وزارت دفاع، داخله و استخبارات طالبان در کابل و ولایت‌های همجوار آغاز شده است.
در روزهای اخیر خبرهای منتشر شده از اعزام صدها نیرو و تجهیزات طالبان به ولایت پنجشیر و همچنین ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی نشر شده که جستجوی خانه به خانه نیروهای طالبان را در شهر کابل ولایت‌های کاپیسا، پروان و پنجشیر در شمال پایتخت نشان می‌دهد.
در این ویدیوها و پیام‌ها ادعا می‌شود که غیرنظامیان بازداشت شده‌اند، وسایل خانه‌ها بهم ریخته شده و مردم از ورود نیروهای طالبان به زور به خانه‌هایشان شاکی هستند.
بنا به بیانیه طالبان که امروز نشر کرده است، ملا فاضل مظلوم، معاون وزارت دفاع طالبان فرماندهی این عملیات را برعهده دارد.
رهبر طالبان پیش‌تر نیروهای این گروه را از ورود به خانه‌های مردم منع کرده بود.
ظاهرا، هدف طالبان یافتن افراد نیروهای مقاومت ضد طالبان و سلاح در خانه‌هاست.
امرالله صالح، معاون رئیس جمهوری دولت پیشین نیز در فیسبوک خود از جستجوی “خانه‌های مردم ولایات پروان، کاپیسا، پنجشیر و کوهدامن و کابل” خبر داده و نوشته که نیروهای طالبان “هیچ نوع احترام به حریم خصوصی مردم ندارند.”
او افزوده که “بی‌حرمتی به حریم خصوصی مردم به اساس خط قومی و محلی بهای سنگین را در پی خواهد داشت.”
آقای صالح مدعی شده که نیروهای طالبان “با بی‌ادبی مطلق و روش ضد انسانی” تلفن‌های همراه را به “زور باز می‌کنند، یا با خود می‌برند، پول نقد را مصادره می‌کنند”، کمدهای “لباس مردم را باز می‌کنند”.
در بیانیه طالبان اما تاکید شده که در جریان عملیات جستجو “به هیج نفر و خانه ملکی (غیرنظامی) زیان نمی‌رسد و تدابیر احتیاطی در نظر گرفته شده”.
طالبان همچنین هدف خود از راه اندازی “عملیات تصفیه‌ای”‌ را “از بین بردن دزدان، اختطاف گران (آدم ربایان) عناصر شریر و دیگر مجرمین” خوانده است.
طالبان به شدت مشغول آموزش نیروهای رزمی خود برای مقابله با حملات احتمالی در بهار امسال است. در سال‌های اخیر، در بهار طالبان اقدام به راه اندازی “عملیات‌های بهاری” می‌کردند.
در همین حال، ‘نیروهای مقاومت’ نیز از راه اندازی عملیا‌ت‌های “چریکی” علیه طالبان خبر می‌دهند.
بنا به گزارش‌ها، در ۱۳ فبروری یک هیات استخبارات نظامی پاکستان (آی‌اس‌آی) با شماری از سیاستمداران مخالف طالبان در ترکیه دیدار کرده است که احتمالا سبب نگرانی رهبری طالبان در کابل شده است.
این در حالی است که صبغت الله احمدی، سخنگوی “جبهه مقاومت ملی” افغانستان شب گذشته در توییتی خبر داد که نیروهای این جبهه “هفت نفر” از افراد طالبان را در یک حمله چریکی کشته‌اند.
به گفته او این حمله ساعت ۹ شب در روستای ده‌بال‌بال در منطقه دو کوهستان ولایت کاپیسا در شمال کابل انجام شده است، در نتیجه این حمله یک تانک هاموی طالبان از بین رفته است.
به گفته او، این سومین حمله از این نوع در شبانه‌روز گذشته بوده است.
شماری از منابع طالبان با تکذیب این خبر گفته‌اند که ویدیوی منتشر شده از سوی سخنگوی جبهه مقاومت ملی مربوط به یک حادثه بمبگذاری است که سال گذشته در آن یک هاموی نیروهای دولت پیشین افغانستان از سوی طالبان هدف قرار گرفت.
در روزهای اخیر، تصاویر کاروان‌های نیروهای طالبان عازم پنجشیر و بامیان نشر شده است.
اخیرا، ساکنان پنجشیر در شمال کابل گفته‌اند که وضعیت در داخل این ولایت نظامی است و افراد مسلح وابسته به طالبان در مناطق مختلف این ولایت حضور دارند و رفت و آمد می‌کنند.
در روزهای اخیر اهالی این ولایت از جستجوی خانه به خانه طالبان و حملات هلی‌کوپترهای نظامی آنها بر مواضع نیروهای مخالف خبر داده‌اند.
اما سخنگوی وزارت دفاع طالبان گفت که هیچگونه عملیات نظامی در ولایت پنجشیر صورت نگرفته است، چون به گفته او در این ولایت مخالفان طالبان اصلا حضور ندارند.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.