• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

افزایش صادرات سنگ تالک

  • کد خبر : 6967
  • 12 حوت 1400 - 11:14
افزایش صادرات سنگ تالک

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که در پی بلند رفتن ظرفیت کارخانه‌ها در پروسس سنگ تالک، در سال روان خورشیدی یک میلیون تن سنگ تالک از کشور صادر شده است. اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌افزاید که اگر مشکل برق کارخانه‌های پروسس سنگ تالک برطرف شود، میزان صادرات سنگ تالک افزایش می‌یابد. خانجان الکوزی، عضو هیأت […]

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که در پی بلند رفتن ظرفیت کارخانه‌ها در پروسس سنگ تالک، در سال روان خورشیدی یک میلیون تن سنگ تالک از کشور صادر شده است.
اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌افزاید که اگر مشکل برق کارخانه‌های پروسس سنگ تالک برطرف شود، میزان صادرات سنگ تالک افزایش می‌یابد.
خانجان الکوزی، عضو هیأت اداری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «سالانه اضافه از یک میلیون تُن از سنگ تالک فعلا صادرات وجود دارد و دولت امارت اسلامی باید به این پروسه توجه بکند تا معادن به افراد و اشخاص مستحق داده شود.»
از سویی هم، عبدالوهاب خوگیانی، معاون اتحادیه کارخانه‌های سنگ تالک می‌گوید که در حدود چهل فابریکه سنگ تالک در پارک‌های صنعتی ننگرهار ایجاد شده است. آقای خوگیانی گفت: «تقریبا چهل فابریکه در پارک صنعتی ولایت ننگرهار ایجاد شده است که هر فابریکه توانایی پروسس ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ تُن سنگ را دارد و برای هزاران تن زمینه کار را مساعد ساخته است.»
وزارت معادن و پترولیم تاکید دارد که امارت اسلامی جلو استخراج غیرقانونی سنگ تالک را گرفته است.
سفیر پاکستان در تویترش نگاشته است که برای توسعه صادرات سنگ تالک با انجمن صادرکننده‌گان سنگ تالک ننگرهار گفتگو کرده است.
در همین حال، مسوولان در اتاق صنایع و معادن می‌گویند که پاکستان علاقمند سرمایه‌گذاری در معدن سنگ تالک کشور است. سخی احمد پیمان، رییس اتاق صنایع و معادن گفت: «اخیرا پاکستانی‌ها علاقمند سرمایه‌گذاری در معادن تالک کشور هستند. در گذشته هم تالک افغانستان از طریق پاکستان به کشور چین به شکل ترانزیت صادر می‌شد و بخشی از این در پاکستان پروسس می‌شد.»
بسیاری از کارخانه‌های پروسس سنگ تالک در ولایت ننگرهار فعالیت دارند و یک بخش زیاد از سنگ تالک افغانستان به پاکستان، چین و هند صادر می‌شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=6967

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.