• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

چین از تأمین قطعات هواپیماهای روسیه خودداری کرده است

  • کد خبر : 7044
  • 19 حوت 1400 - 11:41
چین از تأمین قطعات هواپیماهای روسیه خودداری کرده است

طبق گزارش رسانه‌ها، پس از آن‌که شرکت‌های بویینگ و ایرباس همکاری‌های خود با روسیه را قطع و تأمین قطعات هواپیما برای این کشور را متوقف کردند، چین نیز از انجام این کار سر باز زده و از تأمین قطعات هواپیما برای خطوط هوایی روسیه خودداری کرده است. رویترز به نقل از اینترفاکس نوشته است که […]

طبق گزارش رسانه‌ها، پس از آن‌که شرکت‌های بویینگ و ایرباس همکاری‌های خود با روسیه را قطع و تأمین قطعات هواپیما برای این کشور را متوقف کردند، چین نیز از انجام این کار سر باز زده و از تأمین قطعات هواپیما برای خطوط هوایی روسیه خودداری کرده است.
رویترز به نقل از اینترفاکس نوشته است که برخی از مقام‌های مسوول دولت روسیه از جمله والری کودینوف، یکی از مقام‌های روساویاتسیا که مسوول حفظ قابلیت پرواز هواپیماها است، گفته است که روسیه پس از تلاش ناموفق برای دریافت قطعات از چین، به دنبال فرصت‌هایی برای تامین قطعات از کشورهایی مانند ترکیه و هند خواهد بود.
وی همچنین گفته است که شرکت‌های روسی هواپیماهای خود را که بسیاری از آن‌ها در خارج از کشور ثبت شده بود، پس از تحریم‌های امریکا و اتحادیه اروپا علیه هوانوردی، در روسیه ثبت می‌کنند و او انتظار دارد برخی دیگر به شرکت‌های لیزینگ بازگردانده شوند.
براساس این گزارش، به‌طور جداگانه پیش‌نویس قانونی که روز پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که دولت روسیه قصد دارد به خطوط هوایی داخلی دستور دهد تا هزینه هواپیماهای اجاره‌ای را به روبل پرداخت کنند و در صورت لغو اجاره‌نامه می‌تواند آن‌ها را از بازگرداندن هواپیماها به شرکت‌های خارجی منع کند.
چین در حالی از تأمین قطعات هواپیما برای روسیه خودداری کرده است که پیش‌تر بخش‌های هوانوردی این کشور تحت فشار تحریم‌های غرب به دلیل تهاجم بر اوکراین است. هم‌چنان وزارت خارجه روسیه در جریان این هفته هشدار داد که ایمنی پروازهای مسافربری روسیه در خطر است.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7044

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.