• امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
آغاز کمپین نهال‌شانی در دایکندی و غور؛

کشاورزان: برای ما وسایل و آموزش باغ‌داری فراهم شود

  • کد خبر : 7041
  • 19 حوت 1400 - 11:27
کشاورزان: برای ما وسایل و آموزش باغ‌داری فراهم شود

ریاست‌های زراعت در ولایت‌های دایکندی و غور کمپین ملی نهال‌شانی را آغاز کردند. این کمپین در ولایت دایکندی زیر عنوان «نهال استقلال و سرسبزی» آغاز شده است. قرار است در جریان این کمپین هزاران اصله نهال مثمر و غیرمثمر در هر دو ولایت غرس شود. شیراحمد رفیع، رییس زراعت طالبان در دایکندی امروز در مراسم […]

ریاست‌های زراعت در ولایت‌های دایکندی و غور کمپین ملی نهال‌شانی را آغاز کردند. این کمپین در ولایت دایکندی زیر عنوان «نهال استقلال و سرسبزی» آغاز شده است. قرار است در جریان این کمپین هزاران اصله نهال مثمر و غیرمثمر در هر دو ولایت غرس شود.
شیراحمد رفیع، رییس زراعت طالبان در دایکندی امروز در مراسم آغاز کمپین نهال‌شانی در نیلی، مرکز این ولایت گفت که این کمپین به‌منظور تشویق و ایجاد انگیزه جهت غرس نهال برای کشاورزان و مردم دایکندی راه‌اندازی شده است.
رفیع همچنین گفت که انتظار می‌رود مردم دایکندی نهال بیشتری را در این فصل غرس کنند. او تأکید کرد که هر شهروند باید یک اصله نهال غرس کند.
رییس زراعت طالبان در دایکندی گفت که این ریاست آمادگی دارد تا نهال‌های رایگان را به مردم توزیع کند. به‌گفته‌ی او، ریاست زراعت در حال حاضر چهارهزار نهال مثمر و غیرمثمر برای توزیع در ختیار دارد.
امین‌الله عبید، والی طالبان در دایکندی نیز بر حفظ محیط زیست تأکید کرده، گفت که هر شهروند دایکندی باید یک اصله نهال غرس کند. او در عین حال از مردم خواست تا در حفظ و نگهداری نهال‌ها، جنگلات و محیط زیست سالم تلاش کنند.
در همین حال، کشاورزان دایکندی ضمن استقبال از آغاز کمپین نهال‌شانی در این ولایت، از ریاست زراعت طالبان در دایکندی خواستند تا برای‌شان نهال‌های اصلاح‌شده و امکانات و وسایل باغ‌داری فراهم و در مورد چگونگی باغ‌داری آموزش بدهند.
غرس ۷۰ هزار اصله نهال در غور
همزمان با این، مسئولان محلی طالبان در غور در مراسم آغاز کمپین نهال‌شانی در این ولایت، گفتند که در جریان این کمپین قرار است بیش از ۷۳ هزار اصله نهال در سراسر غور غرس شود.
محمدنبی احمدی، رییس زراعت و مالداری طالبان در غور گفت که ۳۳ هزار و ۵۰۰ اصله نهال مثمر، غیرمثمر و زینتی را جهت حفاظت از محیط زیست برای ادارات دولتی و مردم توزیع می‌کند.
امین‌الله شریفی، شهردار طالبان برای شهر فیروزکوه نیز گفت که ۴۰ هزار اصله نهال دیگر را برای مردم این ولایت توزیع می‌کنند.
این درحالی است که روز بیستم حوت در جریان ریاست‌جمهوری محمداشرف غنی به‌عنوان روز کمپین ملی نهال‌شانی نام‌گذاری شده بود. از آن زمان، همه ساله در بیستم حوت این کمپین در ولایت‌های کشور آغاز می‌شود.

لینک کوتاه : https://afghanistan-iim.com/?p=7041

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.